|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر امور منابع آب شهرستان های گنبد، مینودشت و گالیگش معرفی شد

مراسم تودیع و معارفه مدیر امور منابع آب شهرستان های گنبد، مینودشت و گالیگش با حضور مدیر عامل، اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت آب منطقه ای گلستان، فرماندار شهرستان گنبدکاووس و جمعی از مسئولین سه شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، در این جلسه از زحمات مهندس جواد تیموری مدیر قبلی امور منابع آب شهرستان های گنبد، مینودشت و گالیگش قدردانی و حسین قنبری به عنوان مدیر جدید این امور معرفی گردید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه با بیان این که نزولات جوی تا پایان آذرماه در مقایسه با سال گذشته حدود 34 درصد کاهش و نسبت به شاخص دراز مدت، 8 درصد کاهش را نشان می دهد گفت: همچنین رواناب های جاری در رودخانه های استان نیز کاهش 27 تا 52 درصدی را  نسبت به دوره دراز مدت نشان می دهد و این نشانگر این است که ما باید روند مصرف خود را مطابق با این شرایط تطبیق دهیم.

مهندس علی نظری در ادامه تصریح کرد: به لحاظ حجم ذخایر مخازن آبی، 96 میلیون متر مکعب ذخیره سدهای بزرگ 14 گانه استان است که 33 درصد از حجم مخازن است و نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری را نشان می دهد اما شرایط مطلوبی نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: اگر بخواهیم از 50 سال گذشته تا امروز شرایط آبی را در کشور رصد کنیم ابتدا عرضه بیشتر از مصرف، سپس مصرف مساوری مصرف بود .مرحله بعدی مصرف بیشتر از عرضه شد، اما دغدغه زیادی در این زمینه وجود نداشت.در مرحله بعدی مصرف از عرضه فاصله گرفت، در این مرحله سعی شد الگوی مصرف تعریف کرده و با مدیریت عرضه و مصرف مشکلات را حل نماییم.

وی بیان کرد: در حال حاضر اجرای الگوی مصرف  قبلی هم جوابگو نیست و امروز برای حل مشکلات آب مدیریت تخصیص در دستور کار قرار گرفته است تا با همان مقدار تخصیص یافته آب در بخش های مختلف ، با بهره وری بالاتر مدیریت منابع آبی صورت گیرد.

مهندس نظری با بیان این که مدیریت در چنین شرایطی دشوار است، اظهار کرد: در شرایط کنونی بحث آب تنها در قالب وزارت نیرو خلاصه نشده است، بلکه شورای عالی آب و شورای امنیت کشور نیز پای کار آمده است تا بتوان به درستی مدیریت منابع آبی کشور را انجام داد.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در ادامه با بیان اینکه جزو استان هایی هستیم که هم در مطالعه و هم اجرا هنوز در بخش آب سطحی جا برای کار داریم،گفت: در بحث استفاده از آب های زیرزمینی از خط قرمز عبور کرده ایم و در حال حاضر بیش از 90 درصد آب زیرزمینی استان برداشت می شود.

مهندس نظری با اشاره به این که اجرای طرح های احیا و تعادل بخشی توسط دولت برای به تعادل رساندن استفاده از آب های زیرزمینی در حال انجام است، تصریح کرد: برای مدیریت آب های زیرزمینی باید همه پای کار باشند چرا که این مشکل کل استان است.هر چند با مدیریت صحیح  انجام شده در سنوات قبلی در این زمینه، کسری مخازن آب زیرزمینی استان بسیار کم است که می توان با اجرای این برنامه ها آن را به حالت نرمال برگرداند. که طبق اعلام اخیر وزارت نیرو می بایست  مصرف ذخایر آب زیرزمینی به 75 درصد کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: هم اکنون 60 درصد حجم ذخایر آبی استان ما درمحدوده این امور است و یک سد هم به عنوان مهم ترین سد استان در حوضه این شهرستان در حال احداث است که تاکنون 69 درصد پیشرفت این پروژه بوده است.

مهندس نظری با بیان این که امسال نیز اعتبارات خوبی به این پروژه اختصاص داده شده است، گفت: با اجرای این پروژه کمک شایانی به بحث آب شرب ،صنعت وکشاورزی استان می شود.

مهندس تیموری مدیر قبلی امور منابع آب گنبد، مینودشت وگالیکش نیز در این جلسه با بیان این که این امور سه شهرستان،4 شهر و 13 دهستان و 306 روستا را تحت پوشش خود دارد، گفت: با توجه به پدیده تغییر اقلیم در کشور و استان طی دوران خدمت با پدیده های طبیعی سیل و خشکسالی در این حوضه رو به رو بودیم که با تلاش همکاران و نهادهای مرتبط توانستیم مدیریت مناسبی در این رابطه داشته باشیم و امیدوار هستیم خدمات ما مورد رضایت  خداوند و مردم قرار گرفته باشد.

مدیر جدید امور گنبد، مینودشت و گالیکش نیز در این جلسه اظهار کرد: امروز رشد اقتصادی بالا استفاده از منابع آبی را افزایش داده است و در این مقطع مدیریت منابع آبی نیز دارای ظرافت بیشتری است.

حسین قنبری افزود: مدیریت در شرایط کنونی تنها به عهده امور منابع آب نیست بلکه تمام سازمان های مرتبط باید دست شرکت آب منطقه ای استان را گرفته تا با توجه به محدودیت ها و تهدیداتی که در حال حاضر در بخش آب رو به رو هستیم بتوانیم خدمات در خور شان مردم ارائه نماییم.

وی بیان کرد: یکی از راه ها برای همراهی مردم مباحث فرهنگی است که هر گاه این موضوعات در قالب فرهنگی برای مردم تبیین شده است مردم نیز مسئولان را همراهی نمودند. مدیریت مصرف نیز پس از فرهنگ سازی در دستور کار است که باید با همکاری جهاد کشاورزی، صنعت وشرب بهره وری در این زمینه را ارتقا دهیم.     

 

                                                           

کد خبر: 1815
  تاریخ خبر : 19 دی 1395
  آخرین به‌روزرسانی : 25 دی 1395
 روابط عمومی
 847
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 126
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 16,468
  • بازدید دیروز : 34,016
  • کل بازدید : 22,699,951
  • آخرین به روزرسانی : 9 فروردین 1403 17:40:04
  • شناسه IP شما : 34.201.19.151

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :