|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

پنجاه و دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد

پنجاه و دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی با حضور رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان و اعضای این شورا در سالن کوثر شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، سید هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان و رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان در این جلسه گفت: جلسات این شورا در استان از جلسات مفید و موثر و نمونه در سطح کشور است که نشان دهنده تعامل موثر بین دستگاه قضایی و نهادهای اجرای و نظارتی استان است.  
هاشمیان تصریح کرد: تلاش ما این است که خروجی این جلسات به عملیات اجرایی نزدیک تر باشد و بتوانیم بیش از پیش در حفظ و حراست از حقوق بیت المال کوشا باشیم.
رئیس کل دادگستری گلستان در این جلسه که با موضوع خلیج گرگان برگزار شده بود، بیان کرد: گزارش طرح مطالعاتی راهکارهای احیای خلیج گرگان طبق نظر معاون عمرانی استانداری تا 25 روز آینده اعلام می شود.
وی تصریح کرد: قرار است این گزارش برای بررسی و تصمیم گیری به سازمان حفاظت محیط زیست کشور  فرستاده  شود. .
هاشمیان با بیان این که باید در تصمیم گیری برای نجات خلیج گرگان شتاب شود گفت : نجات این خلیج گرگان با ظرفیت های استانی امکان پذیر  نیست و نیازمند شکل گیری مطالبه ی ملی است .
این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود از اداره کل منابع طبیعی استان هم خواست : با پسروی آب دریا ، ساحل استان را رصد کنند و مراقب دست اندازی سودجویان بر زمین های ساحلی باشند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال نیز در این جلسه گفت : راهکارهای برون رفت از بحران زیست محیطی خلیج گرگان به زودی اعلام می شود
حجت الاسلام سید مصطفی حقی افزود : ساماندهی حریم رودخانه های استان از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای  حفظ حقوق بیت المال استان بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در این جلسه گفت: از منظر علمی هر 25 سال شاهد پایین رفت آب دریای خزر هستیم ولی آن چیز که سبب نگرانی ما درمقطع کنونی است، افزایش دمای هوا و افزایش 3 برابری جمعیت نوار ساحلی خزر در استان و همچنین افزایش سطح زیر کشت و افزایش استفاده از سموم و کودهای شیمیایی است که بدیهی است تاثیرات بیشتری را این پسروی در منطقه ایجاد می کند.
مهندس مروتی افزود: مطالعات مشاور هم اکنون در شرکت آب منطقه ای استان توسط کارگروه نجات خلیج در حال انجام است و ظرف 25 روز آینده اعلام می گردد اما متاسفانه در سازمان محیط زیست کشور در این زمینه صدای واحدی شنیده نمی شود که نگرانی ما را بیشتر می کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در ادامه تصریح کرد: اعلام نتایج از سوی مشاور طرح نیز منوط به تایید سازمان محیط زیست است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان نیز در این جلسه گفت: خلیج گرگان یکی از بزرگترین خلیج های دریای خزر، در گوشه جنوب شرقی این دریا، دارای طولی برابر با 60 کیلومتر و عرض حداکثر 12 کیلومتر بوده و دارای امتدادی شرقی- غربی است.
مهندس علی نظری تصریح کرد: پسروی آب دریای خزر ناشی از کاهش آبدهی رودخانه های عظیم وارده به آن، کاهش میزان بارندگی، افزایش تبخیر سطحی و تجمع رسوبات در دهانه های ارتباطی دریا و خلیج از علل کاهش تراز آب در این منطقه است. همچنین عدم امکان تردد شناورها، به خطر افتادن حیات خلیج گرگان و افزایش آلودگی میکروبی آب از اثرات پایین افتادن آب خلیج است.
مهندس نظری تصریح کرد: گستردگی تبعات ناشی از نوسانات تراز آب خلیج گرگان و دریای خزر بر کلیه جنبه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره، امکان تشکیل ریزگردها، ایجاد بوی نامطبوع در منطقه، اثرات سوء بر آبزیان، آسیب جدی به اکوتوریسم منطقه و به خطر افتادن خلیج به عنوان یک پتانسیل عظیم زیست محیطی و میراث ملی ضرورت توجه به مساله نجات خلیج را بیشتر می کند.
وی تصریح کرد: برگزاری 7 جلسه کارشناسی با حضور اعضای کارگروه تخصصی، جمع آوری کلیه مطالعات و اطلاعات مرتبط با موضوع در بخش ملی و بین المللی، تفکیک مطالعات به دو بخش "مطالعات اضطراری " و "مطالعات جامع " نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله وتهیه و تدوین شرح خدمات مطالعات اضطراری و مطالعات جامع با تاکید بر ارزیابی زیست محیطی کلیه اقدامات و تصویب در کارگروه تخصصی با نظر موافق کلیه اعضای کارگروه  و 22 کیلومتر لایروبی رودخانه های منتهی به خلیج گرگان از جمله مهم ترین اقدامات این کارگروه تاکنون بوده است .
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان در ادامه این جلسه در خصوص موضوع تجاوز به حریم دریاچه های احداثی سدها و همچنین رودخانه های استان گفت: 848 سازه تقاطعی بر روی رودخانه های استان احداث شده است که بیش از نیمی از آن ها غیر اصولی است.
مهندس سید محسن حسینی تصریح کرد: تاکید ما بر این است که برای ساخت هر گونه سازه تقاطعی طبق قانون می بایست مجوزهای لازم از شرکت آب منطقه ای اخذ شود.

 

 

کد خبر: 2038
  تاریخ خبر : 29 مهر 1396
 روابط عمومی
 951
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 107
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 12,888
  • بازدید دیروز : 30,133
  • کل بازدید : 23,496,910
  • آخرین به روزرسانی : 3 اردیبهشت 1403 19:12:08
  • شناسه IP شما : 3.128.199.88

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :