|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در آیین افتتاح اداره منابع آب مینودشت و گالیکش:

تکریم مراجعین و بهبود مدیریت منابع آب ، هدف افتتاح اداره جدید/ تکمیل سد نرماب مینودشت و مدیریت سیل گالیکش دغدغه اصلی اداره باشد

آیین افتتاح اداره منابع آب شهرستان های مینودشت و گالیکش با حضور سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان ، فرماندار مینودشت ، معاون فرماندار گالیکش ، جمعی از مدیران محلی و معاونین و مدیران شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه گفت: درگذشته تنها 2 امور آب در استان وجود داشت، اما با افزایش تقاضاهای مردمی و با پیچیده تر شدن مناسبات بین مردم و آب ، افزایش قوانین ، مقررات و تاسیسات آبی و مسائلی مانند حریم کیفی رودخانه ها و آبهای زیرزمینی ، در راستای تکریم مراجعین و بهبود مدیریت منابع آب ، تصمیم به افزایش چند اداره منابع آب دردستور کار قرار گرفت و مجوز آن از مجمع عمومی شرکت اخذ شد.

مهندس سید محسن حسینی افزود: این تفکیک ادارات منجر به تکریم ارباب رجوع و کاهش رفت و آمدها خواهد شد و در کنار این موضوع ، بحث استفاده از دفاتر ICT روستائی و خدماتی مشابه را داریم که مکمل این موضوع باشد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در ادامه افزود: وسعت این 2 شهرستان 1700 کیلومتر مربع است که 140 هزار نفر مجموع جمعیت این 2 شهرستان است و در آنها  60 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ ، 240 کیلومتر رودخانه و 2500 حلقه چاه وجود دارد.

مهندس حسینی با بیان اینکه در شهرستان مینودشت، بزرگترین، پیچیده ترین و حساس ترین سد استان در دست احداث است که بزودی آبگیری آن آغاز خواهد شد، گفت: مقرر است این سد برای یک چهارم جمعیت استان آب شرب تامین کند. همچنین سامانه آب صنعت از سدهای بوستان،گلستان و نرماب به هم متصل و تا غرب استان کشیده شود که پس از احداث ، در این مسیرتمام صنایع در شرق و غرب استان از آن استفاده خواهند کرد و بهبود اراضی کشاورزی از اهداف آن است.

وی بیان کرد: تلاش داریم تا فروردین سد نرماب را به آبگیری برسانیم و همچنین در سایت جدید روستای جنگلده بالا کار با سرعت بالاتری پیگیری می شود.

مهندس حسینی توجه به مدیریت سیلاب در شهرستان گالیکش و گردشگری آبی در 2 سد کوچک مخزنی قره چشمه و پاسنگ را از جمله برنامه های شرکت آب منطقه ای در این دو شهرستان عنوان کرد وافزود: فراخوان ها برای گردشگری سدها در حال انجام است و از فرمانداران محترم  تقاضا داریم سرمایه گذاران معتبر برای این طرح ها در شهرستانها دعوت شوند.

فرماندار شهرستان مینودشت نیز در این برنامه گفت: نظارت و کنترل بر بستر و حریم رودخانه ها، از موضوعات بسیار مهم است که در این سال ها با آن دست در گریبان هستیم. اگر حریم وبستر رودخانه برای بهره برداری و نفع شخصی دستخوش تغییر شود، نتیجه همان است که در این سال ها شاهدش بوده ایم.

سید ابوالفضل حسینی نیا بیان کرد: تدوین برنامه مدون برای چالش های منابع آب در 2 شهرستان، نظارت دقیق بر حوزه شرکت های حفار سطح شهرستان و استفاده از ظرفیت های تشکل های مردمی از انتظارات است.

وی بیان کرد: تفکیک و استقلال اداره بسیار کمک کننده است ولی تقاضا داریم تجهیزات مناسب و نیروی لازم برای اداره فراهم شود چرا که سرلوحه کار ما تکریم ارباب رجوع است.

علی کوهستانی ، معاون فرماندار گالیکش هم در این جلسه گفت: افتتاح این اداره منشا خیر و برکت برای 2 شهرستان است و انتظار داریم لایروبی رودخانه ها ، وضعیت حقابه کشاورزان و چاه های غیر مجاز مورد رسیدگی بیشتر قرار گیرد.

سرپرست اداره منابع آب شهرستان مینودشت و گالیکش در این جلسه گفت: این 2 شهرستان در سرشاخه های حوضه آبریز گرگانرود واقع شده و وجود سد در حال ساخت نرماب و رودخانه های متعدد ونسق های زراعی در این 2 شهرستان موجب شد که مدیریت شرکت آب منطقه ای این نیاز را برای تشکیل اداره منابع آّب در این 2 شهرستان احساس کند.

مرتضی مصطفی لو اظهار کرد: حفظ حقوق حقابه بران، رعایت قوانین و مقررات موضوعی آب، عدم حفر چاه های غیر مجاز، رعایت حریم رودخانه های منطقه ، جدیت در بالابردن منابع آب موجود و تکریم ارباب رجوع از مهم ترین برنامه های این اداره است.

کد خبر: 2987
  تاریخ خبر : 11 مرداد 1399
 روابط عمومی
 541
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 124
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 30,119
  • بازدید دیروز : 32,497
  • کل بازدید : 22,679,586
  • آخرین به روزرسانی : 9 فروردین 1403 17:40:04
  • شناسه IP شما : 18.209.63.120

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :