|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در بازدید رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان از سد نرماب عنوان شد:

اعلام آمادگی دستگاه قضائی استان برای رفع مشکلات و تسریع آبگیری سد نرماب/انجام چنین طرح هایی در استان مصداق اقدامات جهادی است

رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان در بازدید از سد نرماب بر اعلام آمادگی دستگاه قضائی استان برای رفع مشکلات طرح های توسعه ای استان به ویژه سد نرماب تاکید کردند .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، دکتر  هادی هاشمیان در این بازدید که به همراه دادستان مرکز استان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان ، مسئولان قضایی مینودشت و مشاور و پیمانکار سد نرماب صورت گرفت، اظهار کرد: استان گلستان هم درگیر خشکسالی و هم سیلاب است و ساخت چنین سدهایی که حتما مطالعات کارشناسی شده دارد و ضروری است می تواند به نیازهای شرب، صنعت و کشاورزی استان پاسخ دهد . 

رئیس کل دادگستری استان در این بازدید تصریح کرد:  آبگیری سد می تواند بخشی از مشکلات کنترل سیلاب در استان را مرتفع کند. دستگاه قضائی استان از هر طریقی که می دانید آمادگی کمک برای تسریع در ساخت سد و حل مشکلات پروژه را دارد.

دکتر هاشمیان با بیان اینکه، سیل سال 98 حساسیت ها در خصوص سیلاب در گلستان را حتی در سطح ملی افزایش داده است و باید از این فرصت ها استفاده نمود. گفت: تا این حساسیت ها در استان و کشور وجود دارد، باید در جهت جذب اعتبارات تلاش بیشتری شود. مردم هم اگر در جهت منفعت طرح برای استان توجیه باشند همراهی بیشتری دارند. 

رئیس کل دادگستری استان با تشکر از نگاه شایسته قرارگاه خاتم الانبیا در این طرح ، گفت: ساخت این سد می تواند اشتغال خوبی در استان ایجاد کند و ما از هر پروژه ای که منجر به اشتغال و بهبود معیشت مردم و در نهایت کاهش بزه در استان کمک کند حمایت می کنیم و تاکید رئیس قوه قضائیه نیز همیشه بر این امر بوده است. 

هاشمیان اظهار کرد: کمک برای تسریع در ساخت این سد را فقط کمک به یک وزارتخانه و یا یک اداره نمی دانیم بلکه منفعت برای یک استان و کل نظام است و در حالی که امروز دشمنان در حال ناامید کردن مردم هستند، به فرموده مقام معظم رهبری باید به دنبال ایجاد امید در دل مردم باشیم و کار شما به منزله  ایجاد امید و اقدامات جهادی است که قدردان این فرصت باشید. 

سد نرماب، بزرگترین، مهم ترین و هم حساس ترین سد استان است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در بازدید رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان از سد نرماب اظهار کرد: سد نرماب، بزرگترین، مهم ترین و حساس ترین سد استان است و قرار است این سد  آب شرب حدود 550 هزار نفر از مردم شرق استان را شامل شهرها، روستاها و روستاهای نوار مرز که برخی از آنها در حال حاضر با تانکر آبرسانی می شوند را تامین نماید. 

مهندس سید محسن حسینی افزود: این سد، حداقل 10 میلیون متر مکعب آب صنعت استان را تامین می کند. طرحی تحت عنوان سامانه آب صنعت توسط شرکت در حال پیگیری است که بخشی از آب سدهای نرماب، گلستان و بوستان به شمال  و شمال غرب استان انتقال داده شده تا صنایع از آن منتفع شوند.  

وی افزود: در بخش کشاورزی فعلا مطالعات نهایی 18 هزار هکتار است ولی کاهش این مقدار به دلیل افزایش آب شرب و صنعت محتمل است.کنترل و مهار سیلاب رودخانه نرماب و کنترل سیلاب رودخانه های چهل چای و خرمارود نیز توسط این سد امکان پذیر است.

مهندس حسینی تصریح کرد: ساخت سایت روستای جنگلده بالا در حال انجام است و بنیاد مسکن در حال انجام کار است. 

وی افزود: برای سال 99 در حدود 350 میلیارد اعتبار نیاز داریم که هم بدنه را بالا ببریم هم اسکان را تکمیل کنیم و هم اینکه سازه های هیدرومکانیکال را تمام کنیم و بخشی از بدهی پیمانکار را بدهیم.در پیوست بودجه 99 حدود 100 میلیارد تومان در نظر گرفته شد و مبلغ ابلاغ شده حدود 85 میلیارد تومان بود. اما اخیرا با پیگیری انجام شده 90 میلیارد تومان از محل دیگری در نظر گرفته شد و پیگیر اعتبارات از محل های دیگر نیز هستیم. 

مهندس حسینی گفت: با آبگیری سد می توانیم سیل های رودخانه نرماب استان را مهار کنیم و به دنبال جابجایی روستاهای باقی مانده و استملاک مابقی اراضی داخل مخزن سد هستیم.

کد خبر: 3121
  تاریخ خبر : 30 شهریور 1399
  آخرین به‌روزرسانی : 30 شهریور 1399
 روابط عمومی
 482
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 106
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 1,747
  • بازدید دیروز : 42,441
  • کل بازدید : 23,577,393
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 10:43:30
  • شناسه IP شما : 3.144.189.177

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :