|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

گردشگري و آب، حفاظت از آينده مشترک

سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) امسال شعار"گردشگری و آب ، حفاظت از آینده مشترک" را برای روز جهانی گردشگری برگزیده است و پنجم مهر برابر با 27 سپتامبر، به عنوان روزجهانی گردشگری نامگذاری شده است و درایران ، این روز سرآغاز هفته گردشگری است که تا 11 مهرادامه دارد...




سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) امسال شعار"گردشگری و آب ، حفاظت از آینده مشترک" را برای روز جهانی گردشگری برگزیده است و پنجم مهر برابر با 27 سپتامبر، به عنوان روزجهانی گردشگری نامگذاری شده است و درایران ، این روز سرآغاز هفته گردشگری است که تا 11 مهرادامه دارد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به عبارت "گردشگری و آب؛ حفاظت از آینده مشترک" به عنوان شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی، تصریح کرد: از آن جا که در سال هاي اخير توجه مجامع جهاني و بين المللي به اهميت آب و بحران کمبود آب جلب شده است و با توجه به نقش بي بديل آب در زندگي بشر و جايگاه آن در حوزه گردشگري، شعار امسال سازمان جهاني گردشگري متناسب با آن انتخاب شده است.

 وي افزود: ما نيز بايد اين مسئله را به فال نيک بگيريم و بهتر است از اين فرصت استفاده کنيم و با توجه دادن مسئولان و مردم به اهميت وجود آب و نقش حياتي آن در زندگي بشر از جاذبه هاي آبي کشور براي جلب و جذب هرچه بيشتر گردشگر بهره ببريم.

 مهندس ایرج حیدریان خاطرنشان کرد: بايد «آب» و «جاذبه هاي آبي» را محور کليه برنامه هاي گردشگري در اين سال قرار دهيم چرا که شعارهاي جهاني بر اساس جمع بندي کارشناسان گوناگون از سراسر دنيا و خرد جمعي انتخاب مي شود و کشور ما نيز نبايد از اين قاعده مستثني باشد.

وی در ادامه افزود : در همین راستا شرکت آب منطقه ای در برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری بخش آب استان، کاربری را نيز در سدهای استان را در نظر دارد و سدهای نظیر وشمگیر،بوستان، گلستان و کبودوال علاوه بر تامین آب با رویکرد توریسم و گردشگری در آن لحاظ گرديده است.

مهندس حیدریان همچنين وجود قنات هاي قديمي و سدهاي باستاني در استان نظير سد گرکزو  آسیابهای آبی موجود در آق قلا و مینودشت – علی آباد،تاسیسات جانبی دیوار دفاعی گرگان و کانالهای انقال آب قدیمی(سنگفرشی-کانال انتقال آب سد گرکز ) با قدمتي چند صد ساله را براي جذب گردشگر فرصتي بي نظير مي داند و مي افزايد: سد گرکز یکی از قدیمی ترین سدهای مخزنی در استان می باشد که آثار آن در حومه شمال شرق گنبدکاووس و در 20 کیلومتری شمال شرق این شهرستان بر روی رودخانه گرگانرود طی کاووش های باستان شناسی مشخص شد و وظیفه جمع آوری جریان آب موجود در رودخانه را به عهده داشته و پس از بالا آمدن ارتفاع سطح آب تا رقوم معین، آب تجمیع یافته در مخزن سد به داخل مسیر یک کانال خاکی به نام چای قوشان کوچک انتقال یافته و بدین ترتیب به محدوده پشت دیوار دفاعی گرگان منتقل می شد.

وی افزود :هر کدام از اين تأسيسات باستاني به تنهايي مي تواند يک منطقه را تبديل به قطب گردشگري کند و از اين راه علاوه بر جذب هزاران دلار ارز، زمينه اشتغال هزاران نفر را نيز فراهم کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان ادغان داشت: يکي ديگر از ظرفيت هاي بي نظير اين استان وجود پهنه هاي آبي نظير درياچه ها، تالاب ها، رودخانه ها، چشمه هاي آبگرم،گل فشانها و... است و برخورداري از اين جاذبه هاي طبيعي آن هم در گلستان مي تواند زمينه مطلوبي براي جذب گردشگر باشد.

وي در توضيح اين مطلب افزود: از جمله رودخانه ها،آبشارها، چشمه هاو تالاب های موجود در استان می توان رودخانه گرمابدشت در مسیر محور توسکستان،رودخانه زیارت در محور ناهار خوران به روستای زیارت،رودخانه  زرین گل – کبودوال آبشار کبودوال در علی آباد کتول،آبشارلووه در مینودشت، آبشار شیر آباد- دلند،چشمه آق سو-زاو- گوگل و تالابهای آلاگل-آلماگل- آجی گل و گمیشان و گلفشان قارنیارق و اینچه اشاره کرد.

مهندس حیدریان در پایان خاطر نشان کرد:به هر صورت شعار امسال سازمان جهاني گردشگري فرصتي بي نظير را در اختيار ما قرار داده است تا با همسو شدن و هماهنگ کردن برنامه ها و سياست هاي کشورمان با سازمان هاي منطقه اي و جهاني از اين زمينه براي شناساندن و معرفي هرچه بيشتر و بهتر جاذبه هاي فراوان گردشگري ايران به ويژه در زمينه آب، ضمن جذب درآمد ارزي مناسب گامي در جهت اشتغال جوانان کشور نيز برداريم.


کد خبر: 1193
  تاریخ خبر : 11 مهر 1392
 942
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 92
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 28,762
  • بازدید دیروز : 40,575
  • کل بازدید : 23,408,556
  • آخرین به روزرسانی : 1 اردیبهشت 1403 11:04:30
  • شناسه IP شما : 18.191.202.72

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :