|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری گلستان:

برون رفت از بحران نيازمند مديريت واحد و هماهنگ است

  مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری گلستان گفت: برون رفت از بحران نيازمند مديريت واحد و هماهنگ است و در اين صورت بهتر مي توان به نتيجه رسيد.



  مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری گلستان گفت: برون رفت از بحران نيازمند مديريت واحد و هماهنگ است و در اين صورت بهتر مي توان به نتيجه رسيد.
  به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي گلستان ، مهندس "رسول حسام " در نشست تخصصي يكروزه "کارگاه آموزشي مديريت سيلابدشت" در شهرستان مينودشت، افزود: مدیریت واحد و یکپارچه بحران در زمان وقوع حوادث طبیعی و نیز سیاستگزاری و تصمیم سازی در خصوص مدیریت بحران از وظايف شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان مي باشد.
   مهندس حسام با اشاره به توجه دولت نهم به مساله حوادث در کشور ، خاطرنشان  کرد: دولت با ارتقای جایگاه ستاد حوادث از دبیرخانه به اداره کل در استانها و از اداره کل در ستاد کشوری به معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران ، فعالیت مدیریت امور حوادثی و بحرانی کشور ساماندهی و ساختار سازی مناسب شده است.
  وي با اشاره به افزايش اعتبارات حوادثي كشور خاطرنشان كرد: اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه استان گلستان در دولت نهم نسبت به چهار سال پیش از آن سه برابر شده است.
به گفته وي، اعتبارات این ستاد در چهار سال 80 تا 83 حدود 56 میلیارد تومان بوده که این رقم در چهار ساله دولت نهم به 158 میلیارد تومان رسیده است.
  حسام تصريح كرد: افزایش بی نظیر اعتبارات ستاد حوادث موجب ارتقای سطح فعالیتهای این ستاد و در نتیجه پیشگیری بهتر، آمادگی قوی تر، مقابله سریعتر و بازسازی به موقع مناطق و سازه های آسیب دیده از حوادث به ویژه سیل شده است.
  مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری گلستان با بیان اینکه دولت نهم در چهار سال گذشته توجه ویژه ای به مدیریت بحران داشته، تصریح کرد: در سال 87 اعتبار اضطراری سیل به میزان 34 میلیارد و 500 میلیون ریال، و اعتبارات مربوط به سفر دوم رییس جمهوری به استان به میزان 70 میلیارد ریال در راستای پروژه های مرتبط با سیل هزینه گردیده است.
  حسام عمده فعالیتهای ستاد حوادث در گلستان را با محوریت سیل عنوان کرد و یادآور شد: فعالیتهای ستاد حوادث استان


در چهار مرحله مدیریت بحران  انجام می شود که مراحل آمادگی، پیشگیری، مقابله و بازسازی را شامل می شود که همه بخشهای آن برای ستاد مهم و راهبردی است.


مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری گلستان این ستاد را مرکزی راهبردی و هدایتگر خواند که وظیفه برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر چهار مرحله حرفه مدیریت بحران در استان را انجام می دهد.
  وی انجام فعالیتهای اطلاع رسانی و آموزشی، برگزاری چند مانور در زمینه حوادث نظیر سیل و زلزله، تهیه نقشه پهنه بندی خطر و نیز تجهیز ستاد حوادث استان به خودروهای مجهز کمک دار را از جمله اقدامات در بخش آمادگی برای مدیریت بحران دانست.
  حسام  اقدامات پیشگیری در مدیریت بحران را بسیار موثر ارزیابی کرد و افزود:  در این بخش با همکاری دستگاههای مسئول نظیر شرکت آب منطقه ای گلستان، سازمان جهادکشاورزی و آبخیزداری استان سازه هایی در بخش کنترل سیلاب اجرا شده است که عملکرد موثری در کاهش خسارتهای ناشی از حادثه سیل داشته است.
  وي تصریح کرد: با توجه به ارتقای سازمانی مدیریت حوادث در استان و فعال نمودن کارگروههای تخصصی ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران که یکی از نتایج مهم آن اقدامات مربوط به مرحله مقابله نسبت به سنوات گذشته در این دوره با سرعت و هماهنگ انجام شود به سمت صفر میل نمودن تلفات جانی می باشد.
  در اين كارگاه يكروزه مباحثي چون بیمه سیل، مهندسی رودخانه‌ها با رویکرد زیباسازی شهری و روستایی و مدیریت کاربری اراضی در بستر و حریم رودخانه ها از سوي كارشناسان مورد تحليل و بررسي قرار گرفت.
  اين كارگاه با هدف  آموزش مدیریت رودخانه‌ها در نواحی شهری و روستایی و مدیریت جامع سیل، فرهنگسازی، ارتباط مستقیم با مردم، اطلاع رسانی و آموزش عمومی برگزار شده است.
اين كارگاه با همكاري ستاد حوادث غيرمترقبه استانداري ، شركت آب منطقه اي گلستان ، شركت مهندسي مشاور آبراه گستر تدبير و فرمانداري شهرستان مينودشت برپا شده است.
 

کد خبر: 254
  تاریخ خبر : 20 مهر 1388
 613
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 80
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 22,554
  • بازدید دیروز : 30,133
  • کل بازدید : 23,506,576
  • آخرین به روزرسانی : 3 اردیبهشت 1403 19:12:08
  • شناسه IP شما : 18.118.140.108

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :