با افزايش اعتبار علاج بخشي سد وشمگير روند اجرايي اين طرح شتاب ميگيرد
معاون حفاظت و بهرهبرداري شركت آب منطقهاي گلستان گفت: با افزايش اعتبار علاج بخشي سد وشمگير روند اجرايي اين طرح شتاب ميگيرد. مهندس "سيد محسن حسيني" افزود: براي علاج بخشي سد وشمگير طي يك برنامه پنج ساله ميزان 270 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است كه در صورت تخصيص به موقع اين اعتبار پروژه علاج بخشي سد وشمگير تا سال 91 به پايان ميرسد.
به گفته وي، در سال گذشته سه ميليارد و 750 ميليون ريال به اين طرح اختصاص يافت. معاون حفاظت و بهرهبرداري شركت آب منطقهاي گلستان تصريح كرد: مطالعات مرحله اول سد وشمگير، مبادله موافقتنامه در سالجاري به مبلغ سه ميليارد و 500 ميليون ريال و انتخاب مشاور و انجام مطالعات مرحله دوم طرح علاج بخشي از جمله اقدامات انجام شده براي اجراي اين طرح مي باشد. وي يادآور شد: بهبود مديريت منابع آبي، افزايش راندمان آبياري، افزايش توليدات زراعي و اصلاح و به صرفه كردن كشت و افزايش اشتغال در منطقه از جمله اهداف اجراي طرح علاج بخشي سد وشمگير اشت.
سد كوچك مخزني شاهكوه سال آينده به بهرهبرداري ميرسد
رييس اداره روابط عمومي شركت آب منطقهاي گلستان گفت: سد كوچك مخزني شاهكوه و خط انتقال آب و برق آن سال آينده به بهرهبرداري ميرسد. "موسي فرماني" افزود: اين طرح از سال 84 آغاز شده است و در سال آتي خاتمه مييابد. به گفته وي، عمليات اجرايي سد کوچک مخزني شاهکوه 90 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است. فرماني با بيان اينكه اين طرح در قالب طرحهاي كوچك تامين آب اجرايي ميشود،گفت: تاکنون بيش از چهار ميليارد و 212 ميليون ريال براي احداث اين سد و خط انتقال آب و برق در اين روستا هزينه شده است. وي يادآور شد: اعتبار مصوب شده اين طرح در سالجاري 400 ميليون ريال ميباشد. رييس اداره روابط عمومي شركت آب منطقهاي گلستان با اشاره به هدف اجراي اين طرح گفت: سد كوچك مخزني شاهكوه با هدف تامين آب مورد نياز 110 هکتار از اراضي مزروعي اين منطقه احدث شده است .
نحوه اجراي طرح تكريم ارباب رجوع در آب منطقهاي گلستان بررسي شد
معاون برنامهريزي و بهبود مديريت شركت آب منطقهاي گلستان گفت: با حضور" خانم كاظمي و رئيسي"، ارزيابان دفتر توسعه مديريت و تحول اداري وزارت نيرو نحوه اجراي طرح تكريم ارباب رجوع در آب منطقهاي گلستان بررسي شد. مهندس" ايرج حيدريان" افزود: در اين نشست نحوه اجراي مصوبه شوراي عالي اداري در خصوص تكريم ارباب رجوع و نحوه استقرار نظامنامهها و دستورالعملهاي ابلاغي در اين شركت مورد ارزيابي قرار گرفت. وي با تاكيد بر اصل مشتريمداري و لزوم ارتقاء سطح كيفيت و خدمات، گزارش جامعي از وضعيت طرح تكريم ارباب رجوع در شركت آب منطقهاي گلستان ارائه دادند. حيدريان استقرار سيستم مديريت كيفيت را يكي از مهمترين اقدمات انجام شده در راستاي بهبود اجراي طرح تكريم ارباب رجوع برشمرد و افزود: مطالعه استقرار ارائه خدمات الكترونيك دو سويه به مردم، اصلاح روشها و فرآيندهاي توسعه كاربردي فناوري اطلاعات و ارتباطات، جلب مشاركت مردمي در پيدايش و اجراي و بهرهبرداري از طرحهاي عمراني و واگذاري فعاليتها در حوزه حفاظت از منابع آب زيرزميني به بخش خصوصي از ديگر اقدامات انجام شده ميباشد.