|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مديرعامل شركت‌آب منطقه‌اي گلستان:

مديريت يكپارچه سيل در حوضه‌هاي چند استاني ضروري است

مدير عامل شركت آب منطقه‌اي گلستان گفت: مديريت يكپارچه سيل در حوضه‌هاي آبريز چند استاني ضروري بوده و موجب بهبود فعاليت‌ها مي‌شود.



مدير عامل شركت آب منطقه‌اي گلستان گفت: مديريت يكپارچه سيل در حوضه‌هاي آبريز چند استاني ضروري بوده و موجب بهبود فعاليت‌ها مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه‌اي گلستان، " نادعلي حاجيلري" در بيست و هشتمين جلسه كارگروه سيل و طغيان رودخانه هاي گلستان افزود: با مديريت واحد اين حوضه ها بسياري از مشكلات كنوني برطرف و برنامه‌هاي پيشگيرانه و مقابله با سيل بهينه‌تر مي‌شود.
وی با اشاره به اهمیت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در مدیریت سیلاب خاطر نشان کرد: اجرای برنامه‌های پیشگیری از سیل نیازمند هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی استان است.
حاجيلري با اشاره به برگزاري 28 جلسه كارگروه سيل و طغيان رودخانه‌هاي استان افزود: حفاظت از جان و مال انسان‌ها از مولفه‌هاي اصلي مديريت يکپارچه سيل مي‌باشد كه مورد توجه اين كارگروه بوده است.      
مدير عامل شرکت ‌آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه تصویب طرح جامع سیل از جمله اقدامات مهم کارگروه تخصصی سیل و طغیان رودخانه‌ها بوده، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های پیشگیری و کاهش خسارات سیل از ضرورت‌های این مساله مي‌باشد که آموزش عمومی، اطلاع‌رسانی و انجام مانورهای آموزشی از جمله اقدامات اساسی در این مسیر است.
رييس کارگروه تخصصی سیل و طغیان رودخانه‌های استان گلستان یادآور شد: انجام اقدامات سازه‌ای نظیر سدسازی، مهندسی رودخانه‌ و آبخیزداری در اولویت برنامه‌های این کارگروه قرار دارد.
حاجيلري خاطر نشان کرد: تعیین تراز ایمن جاده‌ها و پل‌ها و طراحی و مهندسی مطلوبتر پل‌ها و اجرای طرح‌ جابجایی روستاها از دیگر اقدامات اساسی در این جهت بوده است.
وی برگزاری مستمر جلسات کارگروه تخصصی سیل و طغیان رودخانه‌های استان و تدوین شرح وظایف هر دستگاه دستورالعمل و فرآيند مقابله با بحران و حوادث را نیز از دیگر اقدامات اجرایی عنوان کرد.
وی با اشاره به نقش راهبردی کارگروه سیل و طغیان رودخانه های استان، بررسی پروژه های مرتبط با مدیریت سیلاب در این کارگروه را موجب تقویت روح کارشناسی این طرح‌ها و پرهیز از اقدامات موازی دانست.
حاجيلري با اشاره به وظایف کارگروه سیل و طغیان رودخانه های استان افزود: شناسایی نقاط آسیب پذیر از سیل، تعیین ضرورت های مطالعاتی و تحقیقاتی پیشگیرانه، ساماندهی و هماهنگی اقدامات و دستگاه های مرتبط با پیشگیری و کاهش خسارات سیل و تدوین نظامنامه پیشگیری و کاهش خسارات سیل از جمله وظایف این کارگروه می باشد.
به گفته وی، ایجاد هماهنگی با سایر کارگروه های تخصصی، همکاری با کارگروه های عملیاتی در زمان وقوع سیل، تهیه بانک اطلاعاتی مشخصات و میزان آسیب های سیل، تعیین اولویت نصب سیستم های هشدار سیل و پیگیری تامین اعتبار، برنامه ریزی و انجام برنامه های آموزشی و ارایه گزارش عملکرد به کارگروه تخصصی کشوری از دیگر وظایف این کارگروه است.

رييس کارگروه تخصصی سیل و طغیان رودخانه‌های گلستان همچنین با اشاره به مشخص شدن وظایف دستگاه‌های مسوول برای کاهش خطرات سیلاب در این کارگروه، یادآور شد: ایجاد کارگروه‌های شهرستانی سیل و طغیان رودخانه ها، برگزاری همایش هم اندیشی مدیریت جامع سیل در گلستان، مرمت و بازسازی ایستگاه‌های هواشناسی و تنظیم ظرفیت سدها جهت کنترل سیل از جمله مصوبات کارگروه سیل و طغیان رودخانه های استان می باشد.
حاجيلري افزود: شناسایی نقاط آسیب پذیر اضطراری رودخانه های استان و اصلاح آنان با همکاری دهیاری ها و شهرداری ها و آمادگی برای اقدام اضطراری زمان وقوع سیل، بازدید مستمر از رودخانه ها و اخطار به متجاوزان به حریم روخانه ها، تسریع در لایروبی رودخانه های استان از دیگر اقدامات این کارگروه است.
به گفته وی، شناسایی و مرمت نقاط آسیب پذیر راه‌ها، خطوط انتقال نفت، گاز، برق و آب و اولویت بندی پل های آسیب پذیر و تاکید بر ضرورت آمادگی لازم برای تخریب آنان هنگام بروز سیل و بسیج همه دستگاه‌های اجرایی استان برای مقابله با سیل احتمالی را از دیگر تصمیمات کارگروه تخصصی سیل و طغیان رودخانه های استان عنوان کرد.
به گفته مهندس حاجيلري تصویب طرح جامع سیل از جمله اقدامات مهم کارگروه تخصصی سیل و طغیان رودخانه‌ها بوده است.
وی با تاکید بر ضرورت اولویت‌های برنامه پیشگیری از کاهش خسارات سیل، گفت: آموزش عمومی، اطلاع‌رسانی و انجام مانورهای آموزشی از جمله اقدامات اساسی در این مسیر است.
کارگروه تخصصی سیل و طغیان رودخانه های استان گلستان در سال 85 با هدف ساماندهی و هماهنگی اقدامات و دستگاه های مرتبط با پیشگیری و کاهش خسارات سیل، شناسایی آسیب پذیری در برابر سیل، تعیین ضرورت های مطالعاتی و تحقیقاتی در خصوص کاهش خسارات سیل و تدوین نظامنامه پیشگیری و کاهش خسارات سیل با حضور 23 دستگاه تشکیل شد.
دفتر بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری، معاونت برنامه ریزی استانداری، شرکت آب منطقه ای، اداره کل هواشناسی، اداره کل آبخیزداری، جمعیت هلال احمر، اداره کل راه و ترابری و سازمان جهاد کشاورزی، سازمان مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن، صدا و سیما، دادگستری، نیروی انتظامی، مخابرات، اداره کل حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی استان اعضای کارگروه سیل و طغیان رودخانه های استان را تشکیل می دهند.
 

کد خبر: 367
  تاریخ خبر : 16 دی 1388
 907
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 69
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 10,802
  • بازدید دیروز : 23,487
  • کل بازدید : 23,518,311
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 10:43:30
  • شناسه IP شما : 3.15.221.67

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :