|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

متن کامل پيام نوروزي دكتر احمدي‌نژاد، رئيس محترم جمهوري اسلامي ايران

ملت ايران مقتدرتر از هميشه در مسير اهداف بلند خود حرکت خواهد کرد

به فضل الهي سال جاري، سال اخبار زيباتر و شادي آفرين تر خواهد بود. اجراي عدالت و استيفاي حقوق ملت ايران از خودخواهان و گردن کشان با قاطعيت ادامه خواهد يافت.دولت مصمم است با حضور حکيمانه و مقتدرانه در مديريت جهاني، جايگاه شايسته و بي بديل ملت ايران را استيفا نمايد.

دكتر محمود احمدي ن‍ژاد رياست محترم جمهوري اسلامي ايران در پيامي به مناسبت آغاز سال 1389 ضمن تبريك عيد نوروز به تمامي ايرانيان، گفت: ملت ما امروز بسيار پر نشاط تر، با محبت تر، مصمم تر و مقتدرتر از سال قبل و از هميشه در راه اهداف بلند خود حرکت خواهد کرد.

متن کامل پيام محمود احمدي‌نژاد، رئيس جمهوري اسلامي ايران به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

سلام و درود خدا بر پيامبر گرامي اسلام و اهل بيت طاهرين و ياران برگزيده اش.

" اللهم عجل لوليک الفرج و العافيه و النصر و اجعلنا من خير اعوانه و انصاره و المستشهدين بين يديه "

يکبار ديگر بهار پررمز و راز و پر از اسرار فرا رسيد. بهار طبيعت جلوه اي از جلوه هاي بي مثال خداوندي است.

در زمستان طبيعت به ظاهر حيات و زندگي دارد وليکن فرصت بروز استعدادها و ثمردهي را در اختيار ندارد.

اعتدال هوا، نسيم بهاري و باران فرصت شکوفايي را در اختيار طبيعت قرار مي دهد. حقيقت طبيعت زيبايي، طراوت و ثمر بخشي است و بهار اين امکان را در اختيار طبيعت قرار مي دهد.

انسان هم زمستان و بهار دارد. حقيقت انسان، شکوفايي استعدادهاي الهي، طراوت و زيبايي است. علم، حلم، حکمت، رافت، عشق، قدرت ، جمال و کمال جلوه هاي انسان شکوفا شده هستند.

بهار انسان و شکوفايي او در قرب الهي و مسير کمالي او نهفته است و حرکت کمالي فقط و فقط از طرق حبل الله، حلقه واسط بين زمين و آسمان امکان پذير است.

انسان زمستاني به ظاهر انسان است ولي منجمد و بي ثمر است. جامعه بشري هم زمستان و بهار دارد.

بشريت تا امروز در زمستان به سر برده است. هنوز حقيقت انسان شکوفا نشده است. بهار شکوفايي انسان استقرار يگانه پرستي و عدالت در جهان است که به دست موعود الهي امام عصر (عج) بر پا خواهد شد.

امام، روح حاکم بر هستي است و شکوفايي و زندگي حقيقي در پيوند با او و همراهي با اوست او بهار انسانيت است. اگر اميد به بهار واقعي در سايه حاکميت نهايي عدالت به دست صالحان و مصلح کل نبود اين دنيا ارزش زيستن نداشت.

يک سال از عمر ما گذشت، به طور معمول و طبيعي همه بايد محزون و ناراحت باشند. اما مي بينيم همه سرخوش و خوشحال و سرمست هستند، چرا؟

به نظرم علت آن است که همه ما در اعماق وجودمان و در فطرت خودمان باور داريم که بهار حقيقي انسان در راه است و با گذشت يک سال، يک سال ما ره آن بهار واقعي نزديک تر شده ايم.

زمستان بشريت رو به پايان است و عطر و نسيم بهاري در هوا پيچيده است. عصر، عصر ظهور است و رمز و راز ماندگاري و نشاط و آگاهي روز افزون ملت ايران، ايمان به اين حقيقت و اميد فراوان به تحقق حاکميت امام در جهان است.

نوروز و آمدن بهار را به همه ملت ايران و همه ايرانيان سرفراز و سرزنده در هر کجاي عالم که هستند و به خصوص خانواده معظم شهيدان، جانبازان، آزادگان و ايثارگران صميمانه تبريک عرض مي کنم.

نوروز در حال جهاني شدن است. يک تبريک ويژه دارم به ملت هاي تاجيکستان، افغانستان، ترکمنستان، آذربايجان، ترکيه، گرجستان، ازبکستان، قرقيزستان، هندوستان، پاکستان، عراق، حاشيه خليج فارس، بخش هايي از روسيه و چين و همه کساني که نوروز را جشن مي گيرند.

سال 88، سالي سرشار از عزت و سرافرازي و پيروزي هاي بزرگ براي يک ملت بزرگ بود. يک انتخابات عظيم با حضور بي نظير و حماسي ملت آگاه که همه مناسبات يک سويه عالم را به چالش کشيد و شکوه و عظمت و درستي راه ملت را در جهان تثبيت کرد، در سال 88 به وقوع پيوست.

راي قاطع و بسيار روشن و بالاي ملت به رييس جمهور منتخب و خادم، مسير روشن فردا را ترسيم کرد و آغاز جهاني شدن انقلاب را به نمايش گذاشت.

در اين انتخابات، شيوه نوين انساني و حقيقي مردم سالاري و حکمراني صالح در برابر ديد مردمان عالم قرار گرفت.

در سال 88 شکوه حضور مکرر ملت ايران در صحنه هاي گوناگون و در آخر، در 22 بهمن در واقع بشارت محو انديشه استکباري و خودخواهي و انتشار انديشه انساني بود.

البته دشمنان تلاش کردند با پاشيدن گرد و غبار مانع از درخشش ملت ايران و فرهنگ و آرمان الهي ملت ايران بشوند ولي آنها در واقع به چهره و چشمان خودشان خاک پاشيدند و عظمت ملت ايران، چشمانت جهانيان را خيره کرد.

دشمنان از نشاط و بالندگي و اميد مردم ما عصباني بودند و هستند اما بايد بدانند که ملت ما امروز بسيار پر نشاط تر، با محبت تر، مصمم تر و مقتدرتر از سال قبل و از هميشه در راه اهداف بلند خود حرکت خواهد کرد.

امروز به لطف خدا سطح سياسي و ايماني ملت ايران از افق نگاه و انديشه دشمنان بسيار بالاتر و بالاتر است.

به فضل الهي امروز تراز ملت ايران جهاني شده است و سال 88 دستاوردهاي بزرگ علمي، فرهنگي، ورزشي، هنري، صنعتي و عمراني همراه بود.

هزاران پروژه بزرگ و کوچک به بهره برداري رسيد. دولت در يک عرصه بسيار گسترده و متنوع از عمران روستايي تا عرصه هاي پيچيده علم و فناوري تا مناسبات سياسي و بين المللي، حضوري مقتدر و موثر داشت.

دستاورد هاي بزرگ هسته اي، ليزري، هوا و فضا، بهداشت و درمان و پزشکي و دارويي، صنعت و کشاورزي، سدها، راه ها، راه آهن، کارخانجات متعدد بزرگ و کوچک، موفقيت در عرصه هاي تجارت و سرمايه گذاري از دستاورد هاي ملت ايران بود.

در حالي که مناطق مهمي از دنيا با رکود و رشد منفي اقتصادي مواجه بودند، ملت ايران با رشد بالاي اقتصادي و عمراني، صنعتي و کشاورزي همراه شد.

تورم مهار شد و قيمت مسکن کاهش پيدا کرد و وحدت و همبستگي ملي در سطح مطلوب و کم نظيري قرار گرفت.

به لطف الهي امسال، سال عزت بيشتر و پيشرفت گسترده تر ملت ايران خواهد بود. دولت مصمم است با استفاده از همه ظرفيت هاي کشور، راه تعالي را با سرعت بالاتر ادامه دهد.

به فضل الهي سال جاري، سال اخبار زيباتر و شادي آفرين تر خواهد بود. اجراي عدالت و استيفاي حقوق ملت ايران از خودخواهان و گردن کشان با قاطعيت ادامه خواهد يافت.

دولت مصمم است با حضور حکيمانه و مقتدرانه در مديريت جهاني، جايگاه شايسته و بي بديل ملت ايران را استيفا نمايد.

دولت همچنان به دنبال آرمان هاي بلند الهي و انساني و تحقق صلح، امنيت و رفاه پايدار براي همگان بر پايه يگانه پرستي، عدالت، پاکي و مهرباني خواهد بود.

ملت ايران با قدرت از امنيت ملي خود صيانت خواهد کرد و هر دست ناپاکي که در گوشه و کنار به دنبال آسيب رساني به مردم عزيز باشد از هر آستيني که بيرون بيايد با تدبير، سرعت و قاطعيت قطع خواهد شد.
مستکبران رو به پايان هستند و اگر به عدالت بر نگردند و با مسير بازگشت به راه انبيا همراه نشوند در فرداي روشن جايي نخواهند داشت.

سال جاري به فضل الهي سال شکوفايي فرهنگي ملت ايران و تلاش همگاني براي بازيابي و تقويت اخلاق، فرهنگ، سنت ها و ارزش هاي متعالي ملت ايران و انتشار جهاني آن خواهد بود.

سال جاري فضاي سرزمين مقدس ايران سرشار از اميد، شادماني، مهرورزي و همبستگي، وحدت و اقتدار ملت ايران خواهد بودو به لطف خدا گام هاي بلند تري به سوي اهداف برداشته خواهد شد. همه ملت بخصوص جوانان پس از کسب انرژي لازم در اين روزها آماده کار گسترده تر و والاتر باشند.

دولت برآمده از اراده ملت با حمايت مردم و با اقتدار، موانع پيشرفت و بد اخلاقي هاي و مانع تراشي ها را منزوي خواهد کرد و در اقتصاد، فرهنگ، عمران، برنامه هاي اصلاحي و انقلابي را به نفع مردم، خاصه محرومين دنبال مي کند و دستاورد هاي بزرگي را به مردم عزيز هديه خواهد کرد.

در عرصه هاي علمي، فناوري، فرهنگي و ورزشي قله هاي بالاتري فتح خواهد شد.

امسال به لطف خدا سال درخشش بيشتر نام ايران به عنوان پرچمدار توحيد، عدالت و پيشرفت حقيقي خواهد بود و ملت ايران هر حادثه اي را به فرصت پيشرفت و بالندگي تبديل خواهد کرد. همه آماده باشند که فردا از آن ماست.

من به عنوان خادم کوچک از همه ملت بزرگ و همه کساني که بخصوص در لحظه تحويل سال مشغول خدمت به ملت هستند، صميمانه تشکر مي کنم.

براي کساني که سال گذشته در بين ما بودند و امروز نيستند و براي همه رفتگان ملت ايران از خداوند بزرگ علو درجات و رحمت و غفرران الهي را مسالت دارم.

از خداوند بزرگ براي همه لطفش، از امام عصر عليه السلام براي همه هدايت هايش، از ملت بزرگ و رهبري عزيز و گرانقدر بخاطر هوشمندي و ايستادگي شان و از همه خادمان ملت به خاطر خدماتشان سپاسگزارم و براي همگان سلامتي و موفقيت و عزت بيشتر و تعجيل در فرج مولايمان را آرزو مي کنم.

يا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الي احسن الحال.
والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته

کد خبر: 407
  تاریخ خبر : 9 فروردین 1389
 611
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 76
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 4,139
  • بازدید دیروز : 40,575
  • کل بازدید : 23,383,933
  • آخرین به روزرسانی : 31 فروردین 1403 12:06:50
  • شناسه IP شما : 52.14.121.242

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :