|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مديرعامل شركت‌آب منطقه اي گلستان:

در پنج سال اخير اعتبارات تامين آب شرب گرگان هشت برابر شد

به گزارش روابط عمومي شركت‌آب منطقه اي گلستان ، مهندس " ايرج حيدريان" افزود: در سالهاي اخیر دولت توجه خاصی به تامین آب شرب شهر گرگان داشته به طوریکه اعتبار اختصاصی به این طرح از 15 میلیارد ریال در سال 84 به 120 میلیارد ریال در سال 89 افزایش يافته است.

  مدير عامل شركت آب منطقه اي گلستان گفت: در پنج سال اخير اعتبارات تامين آب شرب شهرستان گرگان هشت برابر شده كه اين مساله بيانگر همت وي‍ژه دولتهاي نهم و دهم به اين مهم مي باشد.

  به گزارش روابط عمومي شركت‌آب منطقه اي گلستان ، مهندس " ايرج حيدريان" افزود: در سالهاي اخیر دولت توجه خاصی به تامین آب شرب شهر گرگان داشته به طوریکه اعتبار اختصاصی به این طرح از 15 میلیارد ریال در سال 84 به 120 میلیارد ریال در سال 89 افزایش يافته است.
  به گفته وي ، علاوه بر اين در سالهاي 87  بالغ بر 80 ميليارد ريال و در سال 88 يكصد ميليارد ريال به اين طرح مهم اختصاص يافته است.
   وي با بيان اينكه مسئولان صنعت آب گلستان با همت و كار مضاعف در جهت تامين منابع آب شرب گرگان تلاش مي كنند، خاطرنشان كرد: شرکت آب منطقه اي گلستان تامین منابع آب شهر گرگان را در سه فاز اضطراری ( از منابع آب زیرزمینی ) ، میان مدت و بلند مدت (از منابع آب سطحی ) برنامه ریزی کرده است.
   به گفته وي در این جهت اقدامات فاز اضطراری را جهت تامین 600 لیتر بر ثانیه از منابع آب زیرزمینی شرق گرگان در سه محور سیاهتلو – والش آباد و قرق با برآورد هزینه اجرایی حدود 500 میلیارد ریال از سال 87 آغاز نموده است.
  مديرعامل شركت آب منطقه اي گلستان خاطرنشان كرد:  در قالب این برنامه و با توجه به اعتبار اختصاص داده شده در سال 87 با اجرای مولفه های میدان سیاهتلو از جمله حفر هشت حلقه چاه و
اجرای خطوط جمع آوری و اجرای 9 کیلومتر خط انتقال با قطر 800 میلیمتر و مخزن 20 هزار متر مکعبی ، 150 لیتر بر ثانیه از محور سیاهتلو تامین گردیده و در ابتدای سال 88 به شهر گرگان منتقل شد.
حيدريان با بيان اينكه آبرسانی از محور والش آباد نیز در سال 88 آغاز شده يادآور شد:  در سال 88 نيز  تعداد 12 حلقه چاه حفر شد و علاوه بر آن ، یک مخزن دو هزار متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 500 لیتر در ثانیه ، خط انتقال با قطر 800 میلیمتر به طول 9 کیلومتر اجرا شد.
  به گفته وي ، شروع اجرای عملیات برق رسانی  و نیز خطوط جمع آوری شش حلقه چاه ، در فاز نخست حدود 70 لیتر در ثانیه حداکثر تا 15 مرداد ماه به شهر انتقال می یابد و در ادامه با تکمیل اجرای خطوط جمع آوری 6 حلقه چاه تا اواسط شهریور ماه ، 60 لیتر در ثانیه وارد شبکه شهر خواهد شد.
  وي افزود: همچنين مقدمات و عملیات اجرایی خطوط جمع آوری شش حلقه دوم میدان والش آباد نیز در حال انجام است و انشاء ا... تا پایان سال مال 89 خاتمه یافته و با تامین 120 لیتر در ثانیه دیگر مجموعاً 250 لیتر در ثانیه از محور والش آباد وارد شهر خواهد شد .
  مديرعامل شركت‌آب منطقه اي گلستان با بيان اينكه عملیات اجرایی تامین و انتقال از میدان قرق نیز به دلیل محدودیت اعتبار در سال 89 شروع می شود ، تصريح كرد: تلاش می شود مولفه ها به گونه ای تنظیم شود که بخشی از آب هدف گذاری شده از این میدان در سال آینده وارد مدار شود .
  به گفته حيدريان ، علاوه بر آن با توجه به افزایش جمعیت و نیاز آبی شهر گرگان ،‌ محدودیت سفره های آب زیرزمینی ، اجرای برنامه میان مدت تامین و انتقال آب به میزان 1100 لیتر بر ثانیه از آب سطحی رودخانه های شرق گرگان اجتناب ناپذیر است.
   وي ادامه داد: در این جهت شرکت آب منطقه اي گلستان مطالعات لازم را انجام داده و تلاش می شود عملیات آن در آينده نزديك شروع شود .
  وي تاكيد كرد:  این موضوع یکی از اولویت های مدیریت آب استان می باشد تا انشاءلله مشکل دیرینه شهر گرگان به نحو شایسته حل شود.
  مديرعامل شركت‌آب منطقه اي گلستان با سپاس از مردم شهر گرگان و اهالی روستاهای شرق گرگان در همراهی و همکاری با این شرکت برای تامین و انتقال آب به شهر گرگان ، يادآور شد:  با برنامه هایی که تدارک دیده شده است تلاش می شود مشکل آب شرب شهر به نحو مطلوبی که شایسته مردم شریف گرگان باشد حل شود.


کد خبر: 453
  تاریخ خبر : 2 مرداد 1389
 565
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 138
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 17,344
  • بازدید دیروز : 34,016
  • کل بازدید : 22,700,827
  • آخرین به روزرسانی : 9 فروردین 1403 17:40:04
  • شناسه IP شما : 44.222.231.51

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :