|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدير عامل شركت آب منطقه‌اي گلستان:

تعادل بخشي آب‌هاي زيرزميني طرحی جامع در حفاظت از منابع آبی است

 مدير عامل شركت آب منطقه‌اي گلستان گفت: تعادل بخشی آبهاری زیر زمینی طرحی جامع در حفاظت از منابع آبی استان است.  

    مدير عامل شركت آب منطقه‌اي گلستان گفت: تعادل بخشی آبهاری زیر زمینی طرحی جامع در حفاظت از منابع آبی استان است.
   به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه‌اي گلستان مهندس" نادعلي حاجيلري" افزود: اجرای این طرح از جمله اقدامات مهم دولت نهم در بخش آب است که بر پایه اصول علمی تدوین و اجرایی شد و تاکنون نتایج مطلوبی را به همراه داشته است.
   وی با اشاره به جایگاه برتر شرکت آب منطقه ای گلستان در اجرای این طرح مهم و تقدیر وزیر نیرو از این شرکت ، خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته حدود 18 ميليارد ريال براي اجراي طرح تعادل بخشي آب‌هاي زيرزميني و  تغذيه مصنوعي استان هزينه شده است.
   حاجیلری خاطرنشان کرد: امسال نيز مبلغ هشت ميليارد ريال براي اجراي اين طرح تخصيص يافته كه تاكنون بيش از دو ميليارد ريال در اجراي اين طرح هزينه شده است.
   وي افزود: اين طرح با هدف به تعادل رسيدن آب‌هاي زيرزميني در قالب دو پروژه اصلي "تعادل بخشي آب‌هاي زيرزميني" و"مطالعه و اجراي طرح‌هاي تغذيه مصنوعي" اجرا مي‌شود.
  به گفته وي، راه‌اندازي گروه‌هاي گشت و بازرسي ، شناسايي و انسداد چاه‌هاي غيرمجاز، جلوگيري از اضافه برداشت چاه‌هاي مجاز، خريد كنتورهاي هوشمند آب و برق از اقدمات انجام شده در اين طرح مي‌باشد.
 حاجيلري خاطرنشان كرد: تهيه بانك اطلاعاتي چاه‌ها، مطالعه ايجاد تشكل‌هاي آب بران آب‌هاي زيرزميني، برگزاري سمينارهاي هم‌انديشي، تهيه و پخش برنامه‌هاي آموزشي از طريق صدا و سيما نيز از ديگر فعاليت‌هاي انجام شده مي‌باشد.
به گفته وي، مطالعه فاز اول سه طرح تغذيه مصنوعي حوضه خليج گرگان، تغذيه مصنوعي حد فاصل رودخانه زرينگل تا رودخانه قره‌چاي و حدفاصل رودخانه قره‌چاي تا دوغ و نيز مطالعه فاز دوم دو طرح تغذيه مصنوعي شامل تغديه مصنوعي بخش غربي حوضه قره‌سو و تغديه مصنوعي گرمابدشت خيرات و اجراي تغديه مصنوعي انجيراب و مرمت تغذيه مصنوعي جفاكنده بندرگز در قالب اعتبارات تخصيص يافته به منظور حفاظت كمي و كيفي ميادين تامين آب شرب استان انجام مي‌شود.
   مدير عامل شركت آب منطقه‌اي گلستان ايجاد تشكل پايلوت آب بران آب زيرزميني در منطقه بندرگز، مطالعات شناسايي و پايش حريم كيفي منابع آب زيرزميني، مطالعات تعيين سقف كف شكني چاه‌هاي مناطق ممنوعه آب شرب و نصب كنتورهاي هوشمند آب و برق خريداري شده نيز از محل اعتبارات تعادل بخشي در سالجاري انجام مي‌شود.
  وي با اشاره به آغاز اجرای طرح تعادل بخشی آّ‌ب‌های زیرزمینی و تغدیه مصنوعی از سال 84 ، تصریح کرد: در استان گلستان نیز این طرح با راه‌اندازی گروه های گشت و بازرسی به منظور جلوگیری از حفاری چاه‌ها و شناسایی چاه‌های غیر مجاز و جلوگیری از فعالیت دستگاه‌های حفاری غیر مجاز، پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیرمجاز دارای احکام قضایی اجرا شده است.
  مدير عامل شركت‌ آب منطقه‌اي گلستان با اشاره به جايگاه برتر گلستان در اجراي اين طرح گفت: در نشست اخير مديران ارشد وزارت نيرو شركت آب منطقه‌اي گلستان به عنوان شركت برتر در زمينه اجراي تعادل بخشي آب‌هاي زير زميني و تغذيه مصنوعي  معرفي كه از سوي وزير نيرو مورد تقدير قرار گرفت.
  وی اجرای مطلوب برنامه های اطلاع‌رسانی و آگاهی رسانی به جامعه در زمینه صیانت از منابع آب زیرزمینی با همکاری رسانه های خبری را در کسب این موفقیت موثر خواند و گفت: شرکت‌ آب منطقه‌ای گلستان برای فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف بهینه آب و نیز بهره‌برداری بهینه از منابع آب زیرزمینی برنامه‌های تاثیرگذار زیادی نظیر همایش های صیانت از آ‌‌ب‌های زیرزمینی در شهرها و روستاها، پخش فیلم‌ها و تیزرهای آموزشی و اطلاع‌رسانی از صدا و سیما و انتشار بروشورها و اطلاعیه های آموزشی را از جمله برنامه‌های اجرا شده در این زمینه عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان یادآور شد: همچنین در قالب پروژه تغذیه مصنوعی که با هدف تقویت آبخوان‌های منطقه از طریق آب‌های سطحی مازاد در فصول غیر زراعی انجام می‌گیرد تاکنون مطالعه فاز اول کلیه میادین تامین آب شرب استان و نیز مطالعه فاز دوم بخش عمده میادین تامین آب شرب انجام شده است .
به گفته وی، از محل طرح مذکور تاکنون نسبت به احداث یک مورد طرح تغذیه مصنوعی و نسبت به مرمت و بازسازی دو مورد طرح تغذیه مصنوعی دیگر اقدام شده است.
 

کد خبر: 49
  تاریخ خبر : 21 اسفند 1387
 1368
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 91
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 11,695
  • بازدید دیروز : 25,696
  • کل بازدید : 23,544,900
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 10:43:30
  • شناسه IP شما : 3.149.214.32

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :