|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; برنامه جامع مدیریت سیلاب در استان گلستان

mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in;    mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در جلسه ی کارگروه سیل با حضور معاون امور عمرانی استانداری گلستان، مدیرکل مدیریت بحران و جمعی از اعضای این کارگروه گفت: با توجه به این که استان گلستان طی سالیان گذشته در معرض سیلاب های سهمگین قرار داشته، طرح جامع مدیریت سيلاب به منظور پيشگيري و كاهش خسارات این حوادث با مشارکت شرکت آب منطقه ای، اداره کل هواشناسی و معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گلستان در استان تهيه و تدوين شده است....

 

   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در جلسه ی کارگروه سیل با حضور معاون امور عمرانی استانداری گلستان، مدیرکل مدیریت بحران و جمعی از اعضای این کارگروه گفت: با توجه به این که استان گلستان طی سالیان گذشته در معرض سیلاب های سهمگین قرار داشته، طرح جامع مدیریت سيلاب به منظور پيشگيري و كاهش خسارات این حوادث با مشارکت شرکت آب منطقه ای، اداره کل هواشناسی و معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گلستان در استان تهيه و تدوين شده است.

   مهندس حیدریان عنوان کرد: از جمله مولفه ها و اقدامات لازم براي اجرايي كردن اين طرح، مديريت حوضه هاي آبخيز،  كنترل سيل به وسيله سدها و حفاظت رودخانه ها، آمادگي در مقابل سيلاب، مديريت سيلابدشت و مديريت بحران و مقابله با سيل است که امیدواریم با اجراي اين طرح در آينده، شاهد پيشگيري از خسارت‌هاي مالي و جاني سيل در اين استان باشیم.

   وی با تاکید به روند رو به رشد سد سازی در استان و اهمیت نقش سدها در جلوگیری از سیلاب افزود: اهمیت سدها در کنترل سیلاب های استان انکار ناپذیر است به طوری که می توان از نقش سد گلستان در سال 80 نام برد که سیلابی با دبی بالاتر از حد ماکزیمم را مهار کرده و با تعدیل آن شهر گنبد و روستاهای مسیر تا آق قلا را از خطر سیل نجات داد.

   دکتر یخکشی، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان نیز تصریح کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته پس از سیل های استانی می توان به انجام تهيه طرح جامع سيل بوسيله وزارت نيرو با همکاری ساير دستگاهها، اجرای طرحهای اضطراری کنترل سيلاب همچون ساماندهي رودخانه ها در نقاط بحراني از جمله شهرها، روستاها و تاسيسات زير بنائي، بازسازي تاسيسات زير بنائي از جمله جاده ها و پل ها، کنترل سيل و فرسايش در حوضه هاي آبخيز به وسیله فعاليت هاي بيولوژيکي و سازه اي، تغيير کاربری اراضی شيب دار و جنگل کاري، مصوبه هیئت دولت و تشکيل جلسات منظم کميته سيل و طغيان، انجام مطالعات جامع سیل در محدوده سد وشمگیر و تهیه برنامه مدیریت یکپارچه سیل در حوضه های آبریز در استان اشاره کرد.

   دکتر یخکشی افزود: در برنامه جامع مدیریت سیلاب همه مولفه های سازه ای و غیر سازه ای کنترل و مدیریت سیل در نظر گرفته شده و با توجه به اهمیت، اولویت بندی گردیده است.

وی در ادامه افزود: تعیین حد بستر و حریم، مدیریت سیلابدشت و نیز بحث هشدار سیل به عنوان مولفه های غیر سازه ای در این طرح اولویت دارند و هم اینک بخش هایی از آنها در حال اجرا هستند و همزمان طرح های آبخیزداری و ساماندهی رودخانه ها نیز توسط واحد های مسئول در حال اجراست.

    معاون امور عمرانی استانداری گلستان نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه مطالعات طرح جامع مدیریت سیلاب به سال های گذشته باز می گردد، به دنبال این هستیم که اقدامات و برنامه های اجرایی آن را یک بار دیگر به کمک دستگاه های اجرایی مورد بازنگری قرار داده تا بتوانیم این طرح را در سطح ملی مطرح کنیم.

   مهندس دادبود با تاکید بر اختصاص بخش اعظم اعتبارات استانی به بخش بازسازی پس از سیل تصریح کرد: پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی پس از حادثه از جمله معیارهای قانون مدیریت بحران است که لازم است تمامی مسائل سیل از این حوزه عبور کرده و دستگاه های اجرایی استان نیز باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

   وی ضمن اشاره به لزوم تهیه بسته آموزشی جهت تعیین نقاط اولویت دار استان و برنامه زمان بندی در بخش مدیریت سیلاب افزود: با توجه به سيل‌خيز بودن استان، براي مديريت يكپارچه و اجراي طرح‌هاي سيل، نیازمند برنامه های درازمدت مانند سد سازی، مهندسی رودخانه ها و... هستیم و در کنار این اقدامات، شناخت نقاط الویت دار و آسیب پذیر به تفکیک شهرستان را نیز در برنامه های کوتاه مدت و اضطراری مد نظر قرار دهیم.

   مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: خوشبختانه همه دستگاه‌هاي اجرايي استان براي رفع مشکل سیل در استان از آمادگی لازم برخوردار هستند و اقدامات به موقعی نیز صورت می گیرد، ولي همچنان نسبت به كاري كه بايد انجام دهيم عقب هستيم.

   مهندس حسام ضمن اشاره به اینکه استان گلستان یکی از استان های دارای خطر پذیری بالا در بخش سیل است، عنوان کرد: طرح جامع مدیریت سیلاب مانند هر برنامه دیگری لازم است که در طی اجرا بازنگری شود و به نظر می رسد لازم است ردیف بودجه خاصی را برای سیل در نظر بگیریم.

 

 

 

 

کد خبر: 861
  تاریخ خبر : 8 مرداد 1391
 818
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 95
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 13,128
  • بازدید دیروز : 25,696
  • کل بازدید : 23,546,333
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 10:43:30
  • شناسه IP شما : 3.138.141.202

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :