|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مصاحبه اختصاصی" پیام آب گلستان" با مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری گلستان:

اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه در دولت نهم سه برابر شد

مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری گلستان گفت:  اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه استان گلستان در دولت نهم نسبت به چهار سال پیش از آن سه برابر شده است.




مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری گلستان گفت:  اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه استان گلستان در دولت نهم نسبت به چهار سال پیش از آن سه برابر شده است.
 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس "رسول حسام " در مصاحبه اختصاصی" پیام آب گلستان"  افزود: اعتبارات این ستاد در چهار سال 80 تا 83 حدود 56 میلیارد تومان بوده که این رقم در چهار ساله دولت نهم به 158 میلیارد تومان رسیده است.
  به گفته وی، افزایش بی نظیر اعتبارات ستاد حوادث موجب ارتقای سطح فعالیتهای این ستاد و در نتیجه پیشگیری بهتر، آمادگی قوی تر، مقابله سریعتر و بازسازی به موقع مناطق و سازه های آسیب دیده از حوادث به ویژه سیل شده است.
این مقام مسئول در استانداری گلستان با بیان اینکه دولت نهم در چهار سال گذشته توجه ویژه ای به مدیریت بحران داشته، تصریح کرد: در سال 87 اعتبار اضطراری سیل به میزان 34 میلیارد و 500 میلیون ریال، و اعتبارات مربوط به سفر دوم رییس جمهوری به استان به میزان 70 میلیارد ریال در راستای پروژه های مرتبط با سیل هزینه گردیده است.
 به گفته وی، دریافت اعتباری به میزان سه میلیارد و 200 میلیون ریال در سال 87 برای پروژه ارتقای ظرفیت مخاطرات بلایای طبیعی مشترک بین جمهوری اسلامی و برنامه عمران ملل متحد از دیگر توفیقات این بخش بوده است.
  حسام عمده فعالیتهای ستاد حوادث در گلستان را با محوریت سیل عنوان کرد و یادآور شد: فعالیتهای ستاد حوادث استان در چهار مرحله مدیریت بحران  انجام می شود که مراحل آمادگی، پیشگیری، مقابله و بازسازی را شامل می شود که همه بخشهای آن برای ستاد مهم و راهبردی است.
مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری گلستان این ستاد را مرکزی راهبردی و هدایتگر خواند که وظیفه برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر چهار مرحله حرفه مدیریت بحران در استان را انجام می دهد.
  به گفته وی، علاوه بر این، توزیع مناسب اعتبارات ماده 10 در بین دستگاههای اجرایی استان با توجه به وظیفه مندی آنان به عهده این ستاد می باشد.
  وی اعمال مدیریت واحد و یکپارچه بحران در زمان وقوع حوادث طبیعی و نیز سیاستگزاری و تصمیم سازی در خصوص مدیریت بحران را به عهده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان دانست.
  مهندس حسام با تمجید از نگاه راهبردی دولت نهم به مساله حوادث در کشور ، خاطرنشان  کرد: خوشبختانه در دولت نهم با ارتقای جایگاه ستاد حوادث از دبیرخانه به اداره کل در استانها و از اداره کل در ستاد کشوری به معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران ، فعالیت مدیریت امور حوادثی و بحرانی کشور ساماندهی و ساختار سازی مناسب شده است.
 
این مقام مسئول در استانداری گلستان هدفمند کردن تخصیص و هزینه کرد اعتبارات ستاد حوادث را از دیگر دستاوردهای دولت  نهم در حوزه مدیریت بحران برشمرد و تاکید کرد: از جمله اقدامات موثر در این عرصه،  اختصاص اعتبارات برای آمادگی و پیشگیری، علاوه بر بازسازی و مقابله بوده است.
   به گفته وی، با هدفمند شدن توزیع اعتبارات ، بودجه این بخش از حالت تک محوری و تک بعدی نجات یافته و موجب مطلوب تر شدن فعالیتهای مدیریت بحران شده است.
  مهندس حسام با اشاره به برخی اقدامات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، گفت: احداث انبارهای امدادی، احداث سالنهای چند منظوره مدیربت بحران، توسعه پایگاههای امداد جاده ای و آغاز عملیات اجرایی احداث پایگاه امداد هوایی و ارتقای سیستمهای هواشناسی را از جمله فعالیتهای مرحله آمادگی مدیریت بحران در استان برشمرد.
  وی انجام فعالیتهای اطلاع رسانی و آموزشی، برگزاری چند مانور در زمینه حوادث نظیر سیل و زلزله، تهیه نقشه پهنه بندی خطر و نیز تجهیز ستاد حوادث استان به خودروهای مجهز کمک دار را از دیگر اقدامات در بخش آمادگی برای مدیریت بحران دانست.
  مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری گلستان اقدامات بخش پیشگیری در مدیریت بحران را بسیار موثر ارزیابی کرد و افزود:  در این بخش با همکاری دستگاههای مسئول نظیر شرکت آب منطقه ای گلستان، سازمان جهادکشاورزی و آبخیزداری استان سازه هایی در بخش کنترل سیلاب اجرا شده است که عملکرد موثری در کاهش خسارتهای ناشی از حادثه سیل داشته است.
    مهندس حسام یادآور شد: احداث این دسته از سازه موجب شده که در سیل سال گذشته نوکنده از بروز خسارات زیاد مالی و جانی جلوگیری کند.
    به گفته وی، نظیر چنین سازه هایی در شهرهای مختلف استان اجرا شده که موجب ایمن سازی مناطق مسکونی و جلوگیری از خسارات جانی به مردم در زمان وقوع سیلاب شده است.
  این مقام مسئول در استانداری گلستان هدایت آبهای سطحی استان  در شهرهای مختلف استان را از دیگر اقدامات پیشگیرانه در مقابله با آبگرفتگی شهرها برشمرد و یادآور شد: اجرای پروژه بمنظور هدایت آبهای سطحی  بالادست شهر در کمربندی این شهر و نظیر چنین پروژه هایی در شهرهای آق قلا، بندرترکمن و گمیشان و سایر شهرهای استان از جمله این اقدامات بوده که از سوی شهرداری های استان در حال انجام است.
  به گفته وی، تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر نیز یکی دیگر از برنامه هایی است که توسط سازمان جهاد کشاورزی استان در حال انجام است.
  مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری گلستان گفت: یکی از طرحهای مهم در مرحله پیشگیری از خسارتهای سیل آغاز اجرای طرح جابجایی و ایمن سازی 50 روستای در معرض خطر بوده و جابجایی روستاهای سیل زده سال 84 و 86 که در چندین سایس انجام پذیرفت.
   مهندس حسام خاطرنشان کرد: تعدادی از سایتهای این طرح نظیر سایت پیشکمر نیز در کمتر از دو سال در دولت نهم اتفاق افتاده  است.
  
این مقام مسئول در استانداری گلستان با بیان اینکه مقابله یکی از مراحل مهم در مدیریت بحران به ویژه در حین حادثه است، تصریح کرد: با توجه به ارتقای سازمانی مدیریت حوادث در استان و فعال نمودن کارگروههای تخصصی ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران که یکی از نتایج مهم آن اقدامات مربوط به مرحله مقابله نسبت به سنوات گذشته در این دوره با سرعت و هماهنگ انجام شود به سمت صفر میل نمودن تلفات جانی می باشد.
  وی تاکید کرد: مدیریت واحد بحران و امدادرسانی سریع به آسیب دیدگان و انجام اقدامات اضطراری برای کاهش خسارات ناشی از سیل از مهمترین برنامه های بخش مقابله است.
  به گفته وی، بکارگیری همه امکانات دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی در مرحله مقابله از مهمترین اقدامات ستاد مدیریت بحران می باشد.
  وی با اشاره به سیل سال 88، تصریح کرد: در این سیلاب که همزمان هفت حوضه آبریز فعال شد. شاهد جاری شدن سیلاب در چندین نقطه از استان بودیم که با اقدامات به موقع از طریق فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی شاهد کمترین خسارت ها بوده ایم.
  به گفته وی، اجرای پروژه های اضطراری در زمان مقابله با بحران به طور همزمان توسط دستگاههای مختلف انجام می شود.
  مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقیه استانداری گلستان بازسازی را آخرین مرحله مدیریت بحران خواند و یادآور شد: پس از مقابله اولیه در زمان سیل و برگشت به شرایط عادی، بازسازی مناطق آسیب دیده در دستور کار قرار گرفته و با سرعت برنامه های بازسازی اجرایی می شود.
  حسام افزود: پیگیری جدی در جهت اخذ اعتبار و برنامه ریزی همزمان برای اجرای پروژه های کوتاه مدت و میان مدت از جمله اقدامات این بخش است.
     وی با بیان اینکه استان گلستان سیلخیز ترین استان کشور می باشد، تصریح کرد: متاسفانه گلستان بیشترین میزان خسارات ناشی از سیل در کشور را داراست.
به گفته وی، گلستان همه ساله با خطر وقوع سیل روبروست و به همین جهت باید تدابیر پیشگیرانه برای کاهش خطرات ناشی از سیل اتخاذ شود.
به گفته وی، به همین منظور همه دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان تا سطح دهیاران در آمادگی کامل برای مقابله با حوادث احتمالی می باشند.
وی با بیان اینکه کارگروه تخصصی سیل و طغیان رودخانه‌های استان یکی از کارگروهای فعال بوده، یادآور شد: تصمیمات و خروجی‌های این کارگروه از زمان تاسیس تاکنون مطلوب بوده و کمک شایانی به مسوولان برای تصمیم‌گیری بهتر نموده است.
حسام تاکید کرد: ابعاد کار این کارگروه بسیار وسیع است همه دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی مناسب در جهت پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سیل حرکت اقدام می نماید.

مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری گلستان همچنین با تاکید بر ضرورت اتخاذ روش‌های علمی در مقابله با سیل، خاطرنشان کرد: خسارات جانی از سیلاب‌ها در گلستان تقریبا صفر شده ولی برای کاهش خسارات مالی باید اقدامات بنیادی بیشتری انجام شود.
به گفته وی، با اطلاع‌رسانی و آموزش می‌توان از خسارات جانی کاست ولی کاهش خسارات مالی نیازمند اختصاص منابع بیشتری به این بخش است.
وی توجه به مهندسی رودخانه‌ها، ‌آبخیرداری و تقویت سیستم‌های باران‌ سنجی و هواشناسی را از جمله اقدامات کارگروه تخصصی سیل و طغیان رودخانه‌های برای کاهش خسارات ناشی از سیل در گلستان عنوان کرد.
حسام با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مقوله آموزش و اطلاع‌رسانی، افزود: توجه به این مقولات بسیار مهم بوده که در کنار تقویت هماهنگی‌های بین بخشی دستگاه‌های اجرایی استان به کاهش خسارات سیل کمک می‌کند.
وی تصریح کرد: همه مسوولان ستادی استان، فرمانداران، شهرداران و دهیاران استان و مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در آمادگی کامل به سر می برند.
 

کد خبر: 271
  تاریخ خبر : 13 آبان 1388
 517
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 148
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 23,660
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 23,928,333
  • آخرین به روزرسانی : 15 اردیبهشت 1403 11:55:41
  • شناسه IP شما : 3.147.104.248

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :