|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در دیدار معاونین وزیر نیرو با استاندار گلستان:

سد نرماب از پروژه های راهبردی استان است/ افزایش اعتبارات طرح های عمرانی حوزه وزارت نیرو

در دیدار معاون پارلمانی وزیر نیرو و مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و تلفیقی وزیر نیرو با دکتر زنگانه استانداری گلستان بر افزایش اعتبارات طرح های عمرانی حوزه وزارت نیرو در استان به ویژه در طرح های سد نرماب، طرح های آبرسانی به استان و همچنین سدهای در حال احداث چایلی و آقدکش تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان در این نشست که با حضور استاندار گلستان، معاون پارلمانی وزیر نیرو، مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و تلفیقی وزیر نیرو و مدیران صنعت ب و برق در استان و معاون عمرانی استانداری گلستان برگزار شد، احمد حیدری معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امسال با تلاش همه جانبه وزارت نیرو در کشور خاموشی برنامه ریزی شده نداشتیم و با برنامه ریزی انجام شده در سطح ادارات هم صرفه جوئی صورت گرفت.
وی افزود: در مرکز جهاد آبرسانی 10 هزار روستا در کشور زیر نظر جهاد آبرسانی مقرر شده است در استان نیز 80 روستا به صورت کامل تا دهه فجر آبرسانی انجام شود.
حیدری افزود: در استان گلستان چند سال با موضوع خشکسالی مواجه هستیم که به همین دلیل منابع آب زیرزمینی و رواناب های استان با محدودیت مواجه شده است. ضمن اینکه تامین آب شرب استان نیز جز در موارد محدود از طریق منابع آب زیرزمینی و چاه ها است و همین موضوع نیز در سال های خشکسالی تامین آب را با چالش مواجه می کند.
حیدری بیان کرد: در فروردین سال جاری 150 میلیارد تومان برای اعتبارات آبرسانی به استان تخصیص یافت و بخشی از تنش آبی استان مرتفع شد. ضمن اینکه در بخش استفاده از آب دریا و آب شیرین کن ها نیز به استان مجوز داده شده و مطالعات آن نیز انجام شده است و در حال کار است. در کنار آن نیاز است شبکه های فرسوده نیز در استان مورد توجه باشد و اصلاح شود و فرهنگ سازی مصرف نیز صورت گیرد.
معاون وزیر نیرو در ادامه با تشکر مدیران صنعت آب و برق در استان گفت: مدیران صنعت آب و برق استان از هماهنگ ترین و پر تلاش ترین مدیران وزارت نیرو در استان هستند و تلاش شده است اعتبارات استان در بحث آب و برق با توجه به عقب ماندگی استان ویژه دیده شود.
استاندار گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در 13 ماه که در استان هستیم یکی از وزارتخانه هایی که با ما کمال همکاری داشته و اقدامات ارزشمندی در استان انجام داده است، وزارت نیرو بوده است.
دکتر زنگانه با بیان اینکه در بخش آب تخصیص های خوبی در استان صورت گرفته است، گفت: وضعیت زیرساخت ها در استان مناسب نیست که باید این عقب ماندگی های تاریخی در استان جبران شود فلسفه سفر ریاست جهمور و مصوبات آن به همین دلیل بود.
وی بیان کرد: حرکت خوبی را با مشارکت وزارتخانه نیرو و تلاش مدیران استانی شروع کردیم که در سال 1401 هم ادامه می دهیم و اگر مصوبات سفر ریاست جهمور و سفر وزیر نیرو به استان در حوزه آب و برق اجرائی شود بخش زیادی از مشکلات اصلی وزارت نیرو به استان مرتفع می شود.
استاندار گلستان افزود: در بخش سد نرماب هزار میلیارد تومان مصوبه داریم و تاکنون 210 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است ولی سد نرماب اهمیت فراوانی دارد و 550 هزار از آب شرب شرق و آب صنعت و کشاورزی استان را مرتفع می کند و پروژه راهبردی است  که نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتری است.  بخشی از  اعتبارات آن از تهاتر نفت است که در حال پیگیری است.
استاندار گلستان بیان کرد: برای طرح آبرسانی به شهر گرگان برابر مصوبات، از سال 1400 تا 1402 تخصیص 180 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که 150 میلیارد تومان آن تخصیص و تنها 30 میلیارد تومان باقی مانده است که در صورت تخصیص همه اجزای این طرح تکمیل می شود.
استاندار گلستان بیان کرد:  طرح های آبرسانی آزادشهر ورامیان، گنبد و نوار مرز، علاج بخشی سد وشمگیر، سد آقدکش، اجرای فاضلاب های گنبد و آزادشهر و گرگان و طرح شبکه قره سو زرین گل را که از طرح های مهم وزارت نیرو در استان است نیازمند اعتبارات بیشتری است تا در اجرای آن تسریع صورت گیرد.  
مهندس حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال 99 کل اعتبارات عمرانی استان 350 میلیارد تومان بود که مجموع این اعتبارات در سال 1400 به 1200 میلیارد تومان و با تخصیص 1041 میلیارد تومان رسید که انقلابی در اعتبارات حوزه آب استان بود و تلاش شد همه این اعتبارات در جای خود هزینه شود.

وی بیان کرد: اعتبارات استان در سال 1401 نیز در پیوست قانون 450 میلیارد تومان است. 40 میلیارد تومان اعتبارات استانی ابلاغ شده است. 40 میلیارد تومان متمرکز وزارت نیرو و جدای از آن 400 میلیارد تومان هم از ردیف های مختلف وزارت نیرو ابلاغ کرده است و اعتبارات ابلاغی مجموعه ما است و البته این اعتبارات با پیگیری در حال افزایش است و امیدواریم سرعت ابلاغ آن بیشتر شود تا بتوانیم کارهای عمرانی را به ویژه در بخش آبرسانی با سرعت بیشتری پیگیری کنیم.
مهندس حسینی افزود: سد چایلی ، آبرسانی به کلاله و نوار مرز و زهکشی اراضی اولویت دار استان جزو پروژه هایی است که باید توجه بیشتری به لحاظ اعتباری صورت گیرد تا سرعت بیشتری پیدا کند.

کد خبر: 5251
  تاریخ خبر : 6 آذر 1401
 روابط عمومی
 684
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 81
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 6,187
  • بازدید دیروز : 23,487
  • کل بازدید : 23,513,696
  • آخرین به روزرسانی : 3 اردیبهشت 1403 19:12:08
  • شناسه IP شما : 18.219.236.62

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :