|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

بازدید معاون امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور از برخی طرح های عمرانی شرکت آب منطقه ای گلستان

در سفر دو روزه دکتر سبزی از طرح های عمرانی شرکت آب منطقه ای گلستان، طرح های سد نرماب، آبرسانی به آزادشهر و رامیان، آبرسانی به نوار مرزی مورد بازدید قرار گرفت و ابتدا از عملیات اجرایی اجزای اصلی سد نرماب شامل بدنه، نصب تجهیزات هیدرومکانیکال و ابزار دقیق، احداث ساختمان مونیتورینگ و سپس عملیات اجرایی مؤلفه های وابسته شامل احداث روستای جنگلده بالا، تملک اراضی محدوده مخزن ، جاده C بازدید بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، در این بازدید که مهندس چکا رئیس گروه تولیدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز حضور داشت، مهندس گیلک معاون طرح و توسعه ابراز داشت : مشکلات جدی پیش روی جابجایی سه روستا، تملک اراضی محدوده سد بدلیل افزایش بی رویه قیمت زمین و انتظارات [نامتعارف] مالکین می باشد که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود و با تأمین اعتبار لازم، بحث خرید اراضی به اتمام برسد و سایر مولفه ها در اولویت های بعدی می باشند.  
وی در بخش آبگیری بیان داشت: طی بازدید بعمل آمده توسط اعضای کمیته ملی آبگیری سدها و با توجه به نظر این کمیته، آبگیری سد به زمان دیگری موکول گردید.
دکتر سبزی نیز ضمن تشکر از اقدامات انجام شده توسط شرکت آب منطقه ای گفت: احداث سد نرماب فرصت خوبی برای تامین پایدار نیازهای آب شرب از منابع آب سطحی استان حتی بیشتر از تخصیص های موجود است که نگاه ویژه به این طرح در سطح ملی نیز وجود دارد.
در بازدید از طرح آبرسانی به شهر کلاله، مهندس پارسایی راد مدیر طرح مذکور به اتمام عملیات تکمیلی و بهره برداری از ۳ حلقه چاه حفاری شده ، اجرای ۳ کیلومتر خطوط جمع آوری و اجرای مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی داخل شهر کلاله اشاره کرد و بیان داشت: در تابستان سال جاری تلاش داریم 2 چاه دیگر به شبکه توزیع شهر کلاله اضافه خواهد شد، ضمنا یک چاه هفته قبل به شبکه توزیع شهر کلاله اضافه شد.
وی افزود: کارهای باقیمانده این طرح شامل احداث سایر مخازن، احداث چای فلمن و خط انتقال آن، احداث ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه است که نیاز به مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و در صورت تأمین آن، نیاز آب شرب این شهر مرتفع خواهد شد.
دکتر سبزی نیز با بیان اینکه ضرورت تأمین آب شرب پایدار برای مردم از اهداف دولت در سطح استانی و ملی است که این مهم همواره با تلاش و پیگیری های مسئولین در حال انجام است ،که تأمین اعتبارات لازم از محل تنش آبی گویای آن می باشد. ایشان تسریع در جذب اعتبارات و تخصیص های ابلاغی این طرح را خواستار شدند.
در ادامه بازدید دکتر سبزی از طرح آبرسانی به گنبد کاووس، مهندس گیلک گفت: در این طرح 7 حلقه چاه در سال های قبل، حفر و تجهیز و تحویل شرکت آبفا شده است. طبق برنامه یک حلقه چاه در ابتدای تیر ماه به شبکه توزیع متصل، یک حلقه تا پایان تیرماه و 4 حلقه نیز در ابتدای پاییز به شبکه توزیع شهر گنبد متصل خواهد شد. که جمعا 13 حلقه چاه از محل طرح جهت تامین آب گنبد به شبکه توزیع وصل خواهد شد.
 همچنین از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق یک نیز استفاده شده است که در صورت مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور با افزایش سقف اعتبار مجوز مذکور ، امکان استفاده بیشتر از تسهیلات سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز فراهم خواهد شد.
در ادامه از طرح آبرسانی به آزادشهر و رامیان بازدید شد که مهندس اکبری نوده مدیر طرح، ضمن بیان مشکلات موجود [ناشی از تنش های اجتماعی] به عملیات اجرایی شامل اتمام تجهیز و برق رسانی ۴ حلقه چاه حفاری شده ، اجرای باقیمانده خطوط جمع آوری و انتقال به طول ۵/۵ کیلومتر ، تکمیل مخزن ۲ هزار مترمکعبی رامیان ، وارد مدار شدن مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آزادشهر و همچنین نیاز اعتباری طرح اشاره نمود.
آقای سبزی نیز ابراز داشت: نیاز اعتباری برای عملیات باقیمانده طرح میان مدت احصاء و اعلام گردد و همچنین توجه ویژه در تأمین آب آزادشهر از محل سد نرماب نیز صورت پذیرد.
در ادامه از احداث شبکه فرعی آبیاری و زهکشی قره سو - زرین گل بازدید به عمل آمد. در این بازدید که با حضور دکتر حیدریان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان انجام شد ، به بیان مشکلات طرح و اهتمام دولت سیزدهم در رفع آنها پرداخته شد. در این بازدید نحوه اجرای "گان" در شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی برای افزایش راندمان تولید در واحد سطح توسط مدیر طرح و مشاور توضیح داده شد.
در انتها نیز از عملیات اجرایی مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی سیاهتلو که بخشی از  22 هزار متر مکعب مخزنی است که در گرگان در حال اجرا است ، بازدید به عمل آمد. در این بازدید به اجزای طرح آبرسانی به گرگان در این محور اشاره گردید.

در این جلسه طرح جامع تامین آب شرب استان توسط مهندس گیلک معاون طرح و توسعه توضیح داده شد و مقرر گردید پیگیری لازم جهت اخذ تامین اعتبار مناسب جهت اجرای طرح صورت پذیرد.
 در پایان این بازدید ها دکتر سبزی، معاون امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار توجه به تأمین  منابع مالی لازم جهت اجرای پروژه های در دست اقدام برای تامین آب شرب پایدار برای مرکز استان و سایر شهرستان ها از دریای خزر و منابع آب سطحی استان با اجرای هر چه سریعتر سدهای تامین کننده آب شرب شدند.

کد خبر: 5717
  تاریخ خبر : 10 تیر 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 10 تیر 1402
 روابط عمومی
 540
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 92
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 33,376
  • بازدید دیروز : 42,345
  • کل بازدید : 23,651,367
  • آخرین به روزرسانی : 8 اردیبهشت 1403 14:10:22
  • شناسه IP شما : 3.145.186.6

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :