|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

بازدید استاندار از شرکت آب منطقه ای گلستان

استاندار گلستان با حضور در شرکت آب منطقه ای گلستان با مدیر عامل، اعضای هیات مدیره، مدیران و کارکنان شرکت دیدار و در ادامه از پروژه های ساختمان جدید اداری و نیز استخر سرپوشیده شهید لولایی در شرکت آب منطقه ای گلستان بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، در این دیدار مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان ضمن خیر مقدم به استاندار معزز استان و عرض تسلیت به مناسبت ارتحال عالم مجاهد آیت ا...هاشمی رفسنجانی، گزارش مبسوطی از فعالیت ها و اقدامات شرکت آب منطقه ای استان ارائه کرد و گفت: حضور استاندار محترم در شرایط کنونی در شرکت آب منطقه ای استان بارقه امید و انگیزه مضاعفی برای ماست تا بتوانیم بیش از پیش خدمات مناسب تری به مردم ارائه نماییم.

                                            

مهندس نظری بیان کرد: در مجموعه شرکت انصافا همدلی و وفاق بین همکاران وجود دارد و با حداقل ها بیشترین بهره وری را در مجموعه داریم.

وی در ادامه افزود: پتانسیل آب زیرزمینی استان 1250 میلیون متر مکعب و آب سطحی استان نیز 1235 میلیون متر مکعب است که بیش از 90 درصد آبهای زیرزمینی در حال حاضر برداشت می شود و در بخش آب سطحی نیز 72 درصد بهره برداری می شود.

مهندس نظری افزود: ترکیب مصارف آب استان در حال حاضر ، 84 درصد در بخش کشاورزی، شیلات ومحیط زیست ،13 درصد در بخش شرب و 3 درصد در بخش صنعت است.

وی بیان کرد: میزان بارش های استان نیز در حال حاضر نسبت به سال گذشته حدود 35 درصد و نسبت به شاخص دراز مدت 16 درصد کاهش را نشان می دهد.ضمن این که رواناب های استان نیز بین 50 تا 70 درصد کاهش را نشان می دهد و کشاورزان باید خود را با شرایط کنونی تطبیق دهند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان حجم ذخیره کنونی سدهای استان را 96 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در زمان مشابه سال گذشته حجم ذخایر سدهای ما 72 میلیون متر مکعب بود.

مهندس نظری حجم نیازهای آتی آب در بخش های مختلف در افق 1420 را 6772 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: 4893 میلیون متر مکعب کمبود آب در این زمینه وجود دارد که استفاده از آبهای متعارف و نامتعارف وتامین آب از خارج استان از جمله راهکارهای تامین کمبود آب مورد نیاز استان است. 

مهندس نظری اهم طرح های شرکت را در محورهای تخصصی، سد سازی، اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی، بهره برداری طرح های آبرسانی و نیز بهبود و بهره برداری از طرح های حفاظت از منابع آب ،مهندسی رودخانه و مدیریت سیلاب و توسعه منابع آبی رودخانه های مرزی  عنوان کرد.

در ادامه نشست، دکتر صادقلو استاندار گلستان، ضمن تقدیر از مهندس نظری مدیر عامل و مجموعه شرکت آب منطقه ای، مساله آب را مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: بخشی از سخنان شما در بحث تغییرات منابع و مصارف است و اگر این تغییرات مدیریت نشود حتما تبدیل به بحران می شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: مساله آب مساله بسیار مهمی است ولی شما مدیران آب از آب مهم تر هستید چون در تغییر، تاثیر زیرساختی دارید.

دکتر صادقلو در ادامه زهکشی اراضی، مدیریت رودخانه ها و مدیریت جامع سیل را از طرح هایی عنوان کردکه مهم و اساسی است و باید هر چه بیشتر به آن توجه شود و اقدامات عملی مناسب صورت گیرد.

استاندار با بیان این که اگر همه انتظارات در بحث اعتباری برای اجرای طرح ها از دولت باشد به نتیجه نمی رسیم،گفت: باید از مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرح ها استقبال نماییم وجذب منابع خارج از بخش دولتی باید اتفاق بیفتد، در غیر این صورت ایستایی رخ می دهد.

وی اظهار کرد: حاکمیت موظف به تولید آب است و ارزیابی شما نیز از همین نقطه است که با توجه به منابع موجود و همچنین محدودیت ها و قوانین، نیازها را پاسخ دهید و این در وظایف شماست.

                                                                

صادقلو افزود: مدیریت جهادی و تسلط به علم و فناوری رمز موفقیت در مدیریت است ودر دنیا نیز آب یک شاخص برای توسعه است و امروز دنیا به این شاخص رجوع کرده است.

استاندار با اشاره به  اینکه  در شرایط کنونی احداث سد در استان توجیه دارد، گفت: در توزیع و مدیریت آب در استان احداث سد را زیرساخت اصلی می دانم و نسبت به این موضوع تمام قد دفاع می کنم. البته باید مطالعات لازم در این خصوص صورت گیرد. سد های شصت کلا، آقدکش، چایلی و نرماب را از سدهای توجیه دار می دانم و این موارد حتما باید با پی گیری شما مسئولان بخش آب به نتیجه برسد.

استاندار در ادامه با بیان این که نسبت به سدهای گذشته در استان نیز بازبینی باید صورت گیرد، افزود: آبی ها در سامانه افکار عمومی نقش مهمی دارند و باید مدیریت شما مانند آب زلال و شفاف باشد. 

                                                                           

کد خبر: 1818
  تاریخ خبر : 27 دی 1395
  آخرین به‌روزرسانی : 27 دی 1395
 روابط عمومی
 905
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 103
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 2,149
  • بازدید دیروز : 42,345
  • کل بازدید : 23,620,140
  • آخرین به روزرسانی : 7 اردیبهشت 1403 15:36:59
  • شناسه IP شما : 3.137.183.14

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :